וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר צדיק מהאפיפיור

5.12.2013 / 12:35

דרמה מעבר לים: כתבת גל"צ נשארה מחוץ לוותיקן בעת סיקור ביקור רה"מ. גורם בתחנה: "זה לא הוגן. החליטו להשאיר אותה בחוץ כיוון שהיא הייתה הכי צעירה". לבסוף, נתניהו התנצל

דרמה מעבר לים: ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל בפני כתבת החינוך של גלי צה"ל, יערה ברק, שהייתה שליחת התחנה הצבאית לוותיקן אך לא הורשתה להתלוות למשלחת העיתונאים שהתלוותה לפגישתו עם האפיפיור בשל תכנון לקוי של המשלחת על ידי לשכת ראש הממשלה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בוותיקן הקצו שישה מקומות למשלחת בלשכת ראש הממשלה הזמינו שישה עיתונאים: יערה ברק מגלי צה"ל, שלמה צזנה מ"ישראל היום", הנריקה צימרמן מערוץ הטלוויזיה הספרדי "אנטנה 3", עמית סגל מחדשות 2, רונן פולק מ"קול ישראל" ואיילה חסון מערוץ 1. אולם זמן קצר לפני שהאוטובוס של המשלחת יצא מבית המלון התברר, למורת רוחם של העיתונאים, ששניים מהם עשו את הדרך לוותיקן לחינם והם לא יוכלו להיכנס כיוון שמטעם לשכת ראש הממשלה יקבלו שני צלמים של לשכת העיתוונת הממשלתית שני מקומות.

בגל"צ זעמו: "ברק היא שליחה של כלי תקשורת מרכזי"

בלשכת ראש הממשלה החליטו שהנריקה צימרמן ויערה ברק יהיו אלה שלא ייכנסו לפגישתו של נתניהו עם האפיפיור. כאשר שמעו על כך בגלי צה"ל הם התמלאו זעם ופנו בנושא לאנשי לשכת ראש הממשלה ודרשו להחזיר את האוטובוס למלון ולאסוף את הכתבת שלהם, אך לשווא.

"החליטו להשאיר אותה בחוץ כיוון שהיא לא מסקרת את התחום וכיוון שהיא הכי צעירה שם מכל הכתבים, ואני לא בטוח שזה הגון - הרי היא שליחה של כלי תקשורת מרכזי", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד העיתונאים שנכח במקום. "אם גלי צה"ל היו שולחים את הכתבת המדינית אילאיל שחר, אני בטוח שהלשכה לא הייתה מנשלת אותה. המקרה הזה צרם לכל הנוכחים. לא נעים". גורם אחר המוערה בפרטים אומר: "הנימוק היה גם שנעשה 'פול' ויש כתב של קול ישראל. אבל אם נעשה 'פול' אז למה צריכים שני כתבים של טלוויזיה? (איילה חסון ועמית סגל, ד.א.) בלשכת רוה"מ היו צריכים לתכנן את המשלחת בצורה מקצועית יותר, או לוותר על אחד מהצלמים שלהם".

"מבטיח לפצות בכהונתו של האפיפיור הבא"

המקרה הגיע עד לאוזניו של ראש הממשלה, שהתייחס לכך באופן אישי. את תדרוך העיתונאים שנערך בערב הוא פתח בשאלה "מי זו יערה ברק". היא הצביעה, והוא התנצל על כך שלא נכנסה לתדרוך, והוסיף בבדיחות שהוא "מבטיח לפצות בכהונתו של האפיפיור הבא".

מגלי צה"ל נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "אנו משקיעים אמצעים רבים בסיקור נסיעותיו המדיניות של רה"מ בחו"ל. צר לנו שהכתבת שנשלחה מטעמינו לסיקור פגישת רה"מ והאפיפיור לא השתתפה בסיקור העיתונאי בשל סיבות שאינן תלויות בה. אכן נעשתה פניה ללשכת רה"מ לבירור העניין ואנו ממשיכים בבירור לסיבה שבגינה נמנע מכתבת גל"צ להיכנס לפגישת רה"מ עם האפיפיור".

מלשכת ראש הממשלה נמסר לוואלה! ברנז'ה כי "הלשכה קיבלה מהוותיקן הקצאה לארבעה כלי תקשורת, ביקשה להרחיב את הרשימה ונענתה בשלילה. אנחנו מתנצלים בפני העיתונאים שלא יכלו להיות נוכחים בפגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully