וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכייניות ערוץ 2 מתנגדות להסדרת פעילות חברת תמלוגי היוצרים

10.12.2013 / 15:25

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת הגישו התנגדות להסדרת פעילותה של תל"י, חברת תמלוגי התסריטאים והבמאים בישראל. מנכ"ל החברה: "הרשות השנייה צריכה לשלול מהן הקלות"

קשת ורשת הגישו אתמול לבית הדין להגבלים עסקיים התנגדות כנגד בקשתה של תל"י, חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל, להסדיר את פעילותה - כך עולה מהודעת הארגון. בכך הצטרפו הזכייניות לחברת "פרטנר" שהגישה התנגדות לפני כחודש.

השבוע הגורלי של תל"י: האם חברת התמלוגים בדרך לסגירה?

מנכ"ל תלי אבי שמש אמר בתגובה כי "משמעות ההתנגדויות היא שאם לא תוסדר פעילותה של תלי הרי שלא יהיו יותר תמלוגים לתסריטאים ולבמאים". הוא פנה במכתב דחוף למנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, שי באב"ד, וליו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, ובו הוא דורש מהם, להתכנס ולדון בצעדים שנוקטות זכייניות הערוץ השני ולקבל החלטות אופרטיביות בעניין. הוא ביקש מהרשות "להמנע ממתן הקלות לקשת ורשת שמצד אחד מבקשות להטיב עם עצמן ומצד שני לפגוע ביוצרים".

תל"י, המסדירה את תשלומי התמלוגים לבמאים ולתסריטאים בישראל, נמצאת בסכנת פירוק לאחר שהרשות להגבלים עסקיים החליטה לבחון אם לאשר את פעילותה כהגבל עסקי. הסוגיה עומדת בפני בית הדין להגבלים עסקיים ואמורה לעלות בו בקרוב. לקראת הדיון בבית הדין, הוזמנו גופי התקשורת בישראל להגיש את עמדותיהן.

קשת: "לא מתנגדים, אלא סבורים שיש להציב תנאים"

בארגון אמרו היום כי "מזה מספר שבועות קיימת תסיסה בקרב ציבור התסריטאים והבמאים החרדים וחוששים מפני פגישה קשה בפרנסתם, במיוחד תסריטאים ובמאים ותיקים, המסתמכים לפרנסתם על התמלוגים. היוצרים הופעתו כי הרשות להגבלים שאמורה להגן על החלשים בפני תאגידים חזקים, מגינה בהקשר זה דווקא על הטייקונים". בארגון הוסיפו כי הם מתכוונים לצאת למאבק בימים הקרובים.

תגובת רשת לא התקבלה. מקשת נמסר: "כמו התסריטאים והבימאים, אנו מחוייבים ליצירה, כפי שאפשר ללמוד מהסכומים שאנו משקיעים מדי שנה בהפקות מקור ומהמאמצים הבלתי נלאים להביא את היצירה העברית אל מרכז המסך. אנו רואים חשיבות גדולה בטיפוחם של היוצרים וקידומם ולכן איננו מתנגדים לקיומה או פעילותה של תל"י".

"עם זאת, אנו סבורים כי יש להציב שורה של תנאים לפעילותה של תל"י, בדומה לארגוני תמלוגים אחרים כגון אקו"ם והפדרציות לתקליטים", תגובת הזכיינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully