וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף ברזל

11.12.2013 / 11:47

עורך ספורט "הארץ" לשעבר שלומי ברזל יורה לכל הכיוונים. על מיקי חיימוביץ’: "אני לא אפשרתי ללה פמיליה דריסת רגל". על "ספורט ידיעות": "מראה נשים רק כשיש בחורה מתפשטת"

חזית נוספת למיקי חיימוביץ' ותוכניתה "המערכת": עורך ספורט "הארץ" לשעבר וראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, העביר ביקורת מרומזת על שבחרה בתכניתה הראשונה לראיין אוהד של קבוצת אוהדי בית"ר המכונה "לה-פמיליה".

בכנס שנערך אתמול בבית הספר למשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל, אתמול (שלישי) אמר ברזל: "מעולם בספורט 'הארץ' כאשר אני ערכתי אותו לא היה ראיון עם חבר בתנועת 'לה פמיליה'. אני לא אפשרתי להם דריסת רגל. אני חשבתי שאני כעורך לא יכול לקחת את הסיכון שאנשים עם תורת גזע כל כך סדורה ייראו פתאום ככאלה שיכולים להיות נערצים".

אראל סג”ל VS ”המערכת”: הגיש תלונה במשטרה נגד יורופסקי על תקיפה

חמישי עם בשר: אלי ישי נגד מיקי חיימוביץ'

"'ידיעות' שם תמונה של שחקנית רק כאשר היא הופשטה בטעות"

ברזל גם מתח ביקורת על מדור הספורט של "ידיעות אחרונות" ועל יחס המדור לספורט נשים, ואמר: "בפעם היחידה שספורט 'ידיעות אחרונות' שם תמונה של שחקנית כדור-מים נשים על השער, זה היה כאשר שחקנית כזו הופשטה בטעות מבגד הים שלה במהלך המשחק". על מדור הספורט של "הארץ" בתקופה שבה ערך אותו, אמר ברזל: " הקפדתי שספורט נשים יהיה דבר טבעי במדור שאני ערכתי. זה הגיע למצב ששמו לי חבילה של 'אולוויז' ליד השולחן. צריך לומר את האמת – גם במדור הספורט של 'הארץ' יש לא מעט אנשים שחושבים שספורט נשים נחות יותר מספורט גברים. אני רציתי לעשות מהפכה. הרעיון היה להפוך את הטיפול בספורט נשים לעניין שבשגרה. כמובן שהקהל של ספורט 'הארץ' הוא גם קהל שקל יותר לעבוד איתו במובן הזה".

בהקשר זה, גורם ב"ידיעות אחרונות" אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "שלומי ברזל הוא כנראה מהבודדים שלא קוראים 'ספורט ידיעות'. יתר המדינה יודעת שהוא מדבר שטויות".

רשת: "לשם כך נוסדה סדרת הכתבות הזו"

ברזל אמר את הדברים במסגרת כנס בנושא גזענות והפליה בספורט, שהתקיים כאמור בבית הספר למשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל. הכנס, אותו ארגנו שני סטודנטים למשפטים, אור סדן ועדי ניסים, נערך לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי שחל אתמול. בכנס השתתפו מלבד ברזל עוד ארבעה דוברים: ד"ר שלומית גיא, אנתרופולוגית וחוקרת ספורט באוניברסיטת בן גוריון בנגב; יפעת כהן, סטודנטים למשפטית ושחקנית נבחרת ישראל בכדורגל נשים שחקרה במסגרת הקליניקה לשוויון באמצעות דיני הנזיקין את נושא הפליית הנשים בספורט; והעיתונאי והשדרן זוהיר בהלול.

שלומי ברזל ביקש להבהיר: "הדוגמה לסיקור נשים בספורט ידיעות אחרונות התייחסה לתקופה של לפני כעשור לערך. אני חושב שבתקופת העורך הנוכחי, יוסי אהרוני, חל שינוי עמוק וחיובי בסיקור ספורט נשים".

מרשת נמסר בתגובה: "בכל תוכנית של 'המערכת' ישנה כתבה של מספר דקות, 'עד הקצה' שמטרתה להפגיש בין קצוות אידיאולוגים בחברה הישראלית. המטרה היא ליצור דיאלוג בין שני מייצגים של דעות מנוגדות בחברה. תחושתנו כי הקרעים והשסעים בחברה הישראלית יאוחו רק באמצעות מפגש ושיח ולשם כך נוסדה סדרת הכתבות הזו".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully