וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן כספית: "כשעבדנו על כתבה לעיתון מודפס היינו הרבה יותר אחראים מבאינטרנט"

17.12.2013 / 17:18

עיתונאי "אל מוניטור" התכנסו היום במרכז הבינתחומי כדי לדבר על עיתונות האינטרנט. עקיבא אלדר: "היכולת לשנות את התכנים היא פריווילגיה אשר אסור לעשות בה שימוש לרעה"

"כשאנחנו עבדנו על כתבה לעיתון מודפס היינו הרבה יותר אחראים על התכנים שכתבנו, היום כשמדברים עם כתב אינטרנט הוא אומר שאם הוא טועה, הוא יכול לשנות", כך אמר היום (שלישי) בן כספית בפאנל שקיים מכון דניאל פרל לעיתונאות בינלאומית בבית ספר סמי עופר לתקשורת של המרכז הבינתחומי הרצליה, בשיתוף "אל מוניטור".

כספית אמר כי "מהפכת התקשורת מקבילה למהפכה התעשייתית, ואפילו יותר מזה, אי אפשר לדעת לאן היא תתקדם. כרגע היא בעיקר לקחה את המקצוע שלי". בפאנל השתתפו גם עיתונאי "אל מוניטור" מזל מועלם ועקיבא אלדר, העורכת הראית קלודין קורל, מגיש ועורך חדשות החוץ של חדשות 2 ערד ניר וכן אנשי המרכז הבינתחומי ד"ר נעם למלשטריך לטר ופרופ' גדי וולפספלד.

בתגובה לדבריו של כספית, אמר עקיבא אלדר: "אני חושב שההערה שלך בנוגע לכבוד למילה שאנחנו מחויבים בה בעיתונות הכתובה, צריכה להיות גם בעיתונות האינטרנטית. היכולת לשנות את התכנים היא פריווילגיה אשר אסור לעשות בה שימוש לרעה. 'אל מוניטור' מאפשר לנו להיות חופשיים לחלוטין, להיות מעין לוויין המשקיף מעל כולם."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המקצוע קורס, מה שבעיקר קורס הוא המו"לים העצמאיים, שזה אומר שהארץ בסכנת סגירה", הוסיף. "המו"לים הגדולים שגדלנו עליהם, שהיו עצמאיים ולא פחדו - הם נעלמים והיום או שאתה צריך פילנתרופ או מיליארדר שיחזיק את הערוץ כצעצוע בשביל האגו".

כפסית אמר שלמרות הקשיים, הוא איננו מודאג. "האינטרנט הרס את המודל הכלכלי של הפרינט, אבל האינטרנט הוא התשובה לניסיונות של השלטון של פוטין ברוסיה או של השלטון בישראל לרסן ולעצור. לכן אני יותר אופטימי מפסימי"

הוא הוסיף: "צריך לייצר מודל כלכלי לאתר אינטרנט, מודל שייתן את המענה לרווח מהאינטרנט גדול יותר מהפרינט. מקצוע העיתונאות אמנם כרגע מפרכס, ואפשר להגדיר את המצב כנוראי, אבל הוא עדיין חי וקיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully