וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם טיעון לנסטלבאום: יינזף, יושעה וייקנס

22.12.2013 / 20:59

סוף לסאגה: מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 משה נסטלבאום הגיע להסדר טיעון עם אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה במסגרתו הודה בהתנהגות שאינה הולמת את תפקידו של עובד מדינה

סוף לסאגה: משה נסטלבאום הגיע להסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה במסגרתו הודה בהתנהגות שאינה הולמת את תפקידו של עובד מדינה ובהתנהגות העלולה לפגוע בתדמיתו או בשמו של שירות המדינה. הוא יינזף, יושעה לשלושה חודשים מתפקיד ניהולי, וייקנס בסכום של משכורת אחת. מהקובלנה המתוקנת נמחקו כל הסעיפים הנוגעים להטרדה מינית, או הטרדה מילולית, מוסרים הערב פרקליטיו.

על פי עסקת הטיעון שנחתמה בין פרקליטיו של נסטלבאום, עו"ד אלי זוהר ורועי בלכר, ממשרד גולדפרב זליגמן, לאגף המשמעת של נציבות שירות המדינה, לא יהיה נסטלבאום מנוע מלהגיש מועמדות ולהתמודד על כל תפקיד שיחפוץ בו, לרבות כל תפקיד ניהולי בכיר ברשות השידור ובשירות המדינה. בתחילת החודש התכנסה הוועדה החדשה לבחירת מנהל הטלוויזיה, וטרם נודע האם נסטלבאום יגיש בשנית את מועמדותו לתפקיד אליו נבחר בעבר.

בג"צ אגודת העיתונאים עדיין על הפרק

נגד נסטלבאום, הוגשה תלונה לנציבות שירות המדינה על ידי יגאל רביד ורותם אברוצקי, בטענה להטרדה מינית מילולית והתנכלות על רקע נטייה מינית. נגד נסטלבאום נסגרו שני תיקי חקירה נוספים שהתנהלו בעקבות תלונותיו של רביד, האחד, כי ביצע עבודות פרטיות ללא אישור, והאחר בחשד להפרת אמונים.

בבג"צ עדיין מתנהל בג"צ שהגישה אגודת העיתונאים בתל אביב נגד נסטלבאום. כזכור, פרקליטות המדינה לא הסכימה לייצג את רשות השידור בבג"צ והמליצה לקבל את העתירה ואף גינתה את החלטת הוועד המנהל שלא להשעות את נסטלבאום, וכינתה אותה "החלטה החורגת באופן ניכר מתחום הסבירות".

"תלונות סרק שנועדו למנוע את כניסתו לתפקיד מנהל הטלוויזיה"

מטעמו של נסטלבאום נמסר בתגובה: "מדובר בתלונות סרק שנועדו למנוע את כניסתו לתפקיד מנהל הטלוויזיה, לאחר שנמצא כמועמד המתאים ביותר על ידי ועדת האיתור של רשות השידור. יגאל רביד בחר לבוא עמו חשבון לאחר שמונה שנים כשהוא החליט להעביר אותו מתפקידו כמגיש מהדורת מוצאי שבת. זאת, בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של מגישת המהדורה, ושל עורכת החדשות, לפיהן רביד השפיל אותן, פגע בכבודן, והתנהל מולן בדרך גסה ומתלהמת".

"העובדות הגישו תלונה נגד רביד לממונה על המשמעות בנציבות המדינה, ותבעו לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים. גם רשות השידור, וגם מנהל חטיבת החדשות, הגישו לנציבות שירות המדינה תלונות נגד רביד על חשד לכאורה לרישום כוזב, על עשרות עבודות פרטיות שבוצעו לכאורה ללא אישור, ועל חשד לכאורה להפרת אמונים. התלונות נגד רביד יבדקו עתה ביסודיות על ידי נציבות שירות המדינה", תגובת פרקליטיו של נסטלבאום.

יגאל רביד מסר בתגובה: "העבריין נסטלבאום הודה בכל ההאשמות במסגרת עסקת טיעון, הודח מתפקיד מנהל החדשות, חטף קנס כבד עם נזיפה חמורה לתיק האישי, ואין מצב שיחזור אי פעם לנהל משהו או מישהו, כפי שהובטח לנו על ידי נציבות שירות המדינה. לא חשוב מה הוא אומר. הבטחתי לחברים בטלוויזיה לפני שנה שהוא יעוף. הערב זה קרה".

"ראוי שנסטלבאום יחד עם כל הנהלת רשות השידור יכירו באות הקין"

רותם אברוצקי מסר בתגובה: "בניגוד להודעה המכובסת והמעומלנת שהוצאה מטעם משרד יחסי הציבור ששכר נסטלבאום, ראוי להדגיש שהאחרון לא השעה עצמו כי אם הועבר מתפקידו לאלתר במסגרת עסקת הטיעון".

"ראוי שנסטלבאום יחד עם כל הנהלת רשות השידור יכירו באות הקין שדבקה בהם היום. מביך ומבחיל שאדם שחתם על עסקת טיעון עם נציבות שירות המדינה והודה כי הוציא מפיו אמירות הומופוביות וסקסיסטיות כמו "אפתח לך מטריה בתחת" ו"לידך אני צריך ללבוש תחתונים מפח", שוגה לחשוב שבעתיד הוא יוכל לשוב ולכהן בתפקיד ניהולי בשירות המדינה. היה ובכל זאת, בעתיד, אחת מוועדות המכרזים התפורים מטעם ההנהלה הבזויה של רשות השידור תשגה לבחור בנסטלבאום בשנית לתפקיד ניהולי, לאחר הרשעתו במסגרת עסקת הטיעון. הדבר יובא לפתחו של בג"צ שכבר אמר את דברו בעניין ביותר מפסיקה אחת. בשעה הזאת ראוי שהוועד המנהל של רשות השידור שתמך בנסטלבאום יסיק את המסקנות המתבקשות ויתפטר לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully