וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצוק העתי"ם

23.12.2013 / 12:03

ענקית המדיה "ניוז קורפ" השקיעה 25 מיליון דולר ברכישת "סוכנות ידיעות חברתית" - כזו שאוספת מידע מרשתות חברתיות, בודקת אותו, ומוכרת למערכות החדשות

היסטוריה ביחסי עיתונות ורשתות חברתיות: ענקית המדיה "ניוז קורפ", המוציאה לאור את הוול סטריט ז'ורנל, הודיעה לאחרונה כי היא רוכשת חברה בשם "סטוריפול" (Storyful) המגדירה עצמה כ"סוכנות ידיעות חברתית" - במובן של רשתות חברתיות. "ניוז קורפ" רוכשת את סוכנות הידיעות הייחודית בסכום של 25 מיליון דולר.

"סטוריפול" מנטרת אתרים מבוססי תוכן גולשים כמו אינסטגרם ויוטיוב, דולה מהם ידיעות חדשותיות וצוות העיתונאים שלה מאמת את המידע עם מקורות מהימנים. לאחר מכן היא מפיצה אותו ללקוחותיה במערכות החדשות ברחבי העולם, ורווחיה מגיעים כאחוזים מרווחי הפרסום בתוכן שהיא מספקת.

"למרות שסכום הרכישה הוא רק 25 מיליון דולר, העסקה מדגימה כיצד מערכות חדשות מהזרם המרכזי מתאימות עצמן לעידן המדיה החברתית", נכתב בניו יורק טיימס. "זה גם משקף את הדחיפה האגרסיביות של 'ניוז קורפ' ומתחריה לעבר תחום הווידאו".

"סטוריפול" משתמשת במגוון טכניקות לגילוי תוכן חדשותי פוטנציאלי. מלבד אינסטגרם ויוטיוב היא עוקבת גם אחר פייסבוק, טוויטר, טאמבלר, פינטרסט ורשתות חבריות נוספות. את המידע היא מקטלגת לפי קריטריונים שונים, למשל, גיאוגרפיה ("מלחמת האזרחים בסוריה" או "הטייפון בפיליפינים"). היא מעסיקה 18 עיתונאים שתפקידם לאמת את המידע שנאסף על ידה לפני שהוא מועבר למערכות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully