וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק החדשות המקומיות עבר בקריאה ראשונה; HOT ו-yes יחוייבו להפיק המערך מתקציבן

1.1.2014 / 14:34

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה לחייב את חברות הכבלים והלוויין להפיק את החדשות המקומיות. ח"כ ברוורמן ידרוש להוסיף 5 מיליון שקלים להפקה מתקציב המדינה

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) בקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק התקשורת כך שיחייב את חברות הכבלים והלוויין להפיק את החדשות המקומיות. 20 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה ראשונה, ללא מתנגדים, וההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאות שנייה ושלישית.

לפי ההצעה שאושרה, HOT ו-yes יישאו בעלות הפקת המערך, 5 מיליון שקלים, וישדרו את החדשות המקומיות החל מהראשון באפריל 2014 ולמשך שנתיים. יו"ר ועדת הכלכלה, יוזם החוק ח"כ ברוורמן הבהיר כי בכוונתו ובכוונת חברי הוועדה לדרוש להוסיף לתקציב ההפקה 5 מיליון שקלים נוספים מתקציב המדינה וכי סוגיית המימון הנוסף תידון במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

"אי אפשר היה למצוא דרך לשמור על פרנסתם של 70 איש?"

בתוך כך ולקראת העברת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית פנו פנו נציגי ארגוני היוצרים לחברי ועדת הכלכלה וגינו את המתווה המסתמן. "ברור עתה לכולם שההצעה להשית את מימון החדשות המקומיות על החברות HOT ו-yes הייתה הצעה נמהרת וחצי אפויה", כתבו. "לראיה - אין שום חוק או תקנה אשר יכולים לחייב גופים אלה לשמר את המבנה הקיים של החדשות הללו ואת מקומם של העובדים בהן".

"מדוע קצרה היד מלהושיע? הרי מדי שבוע מועברים עשרות ומאות מיליוני שקלים בוועדות הכנסת למטרות רבות ומגוונות. האם לא יכול היה להימצא הסכום הפעוט יחסית כדי לשמר את החדשות המקומיות במתכונתן הנוכחית החשובה? האם אי אפשר היה למצוא דרך לשמור על פרנסתם של 70 איש בסה"כ - עמוד השדרה של החדשות הללו?". נציגי היוצרים הזכירו במכתבם את המאבק שהם מנהלים בימים אלה "גם הציבור אותו אנו מייצגים נמצא כעת בימים קשים. בין השאר, קיים איום אמיתי על התמלוגים המשולמים לבמאים ותסריטאים מצד גופי השידור, ובנוסף ממפיקים, במאים, שחקנים, צלמים ואנשי צוות הקשורים להפקות של ערוץ 10 נמנע שכר כבר חודשים ארוכים".

"ההפקה המקורית בטלוויזיה בישראל ספגה בשנים האחרונות כמה מכות כואבות והיקפה הצטמצם, לרעת היצירה והצופים. ועדיין, את מה שנגלה לעינינו בוועדת הכלכלה אור ליום אתמול, לא ניתן לתאר אלא במימרה הידועה: הניתוח אולי הצליח, אבל החולה בטוח מת. במילים אחרות, ברורות, כואבות ולא סימבוליות בכלל, החדשות המקומיות ניצלו, אך עובדיהן המסורים הולכים הביתה", כך נציגי היוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully