וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קו אייזנברג תובע את "כוכב נולד" ב-2.5 מיליון ש"ח

הסיבה לתביעה: "נאלץ להתמודד בכל יום עם הנזקים הנפשיים שנגרמו לו" בעקבות השתתפותו בעונה הרביעית של ריאליטי השירים של קשת. טדי הפקות: "תמכנו בו למרות שהסב לנו נזקים"

זוכה "כוכב נולד 4" ג'קו אייזנברג הגיש היום לבית המשפט השלום בתל-אביב תביעה כגד זכיינית ערוץ 2 קשת, הפקת "כוכב נולד" וטמירה ירדני. הסיבה: "נזקים נפשיים"

כזכור, אייזנברג נאלץ בעבר להתנצל בפומבי בפני קהל התכנית עקב התבטאות בראיון לעיתון בו אמר כי אחד משיריו כולל את הטקסט "מדינה זונה, מדינה מוצצת" וציין כי הוא מתכוון למדינת ישראל. בנוסף אמר אייזנברג על רמי קלינשטיין כי "בא לי להוריד לו שתי סטירות, הוא מהאנשים האלה שגורמים לך להקיא".

לאחר פרסום הכתבה, קיבל אייזנברג תגובות קשות מקהל מעריצי התוכנית ואולץ, לטענתו, להתנצל בפני הקהל בניגוד לרצונו. בהמשך הוציא אלבום שלא צלח מסחרית ונאלץ לחזור לגור עם אימו. לאחר מכן טס לאמסארדם במטרה להשתקם וקיבל הזמנה מהפקת "כוכב נולד" להגיע לישראל במיוחד עבור חגיגת העשור לתכנית. אייזנברג נענה להזמנה וכעת טוען כי ההשתתפות בצילומים גרמה לו למשבר קשה בעקבות הזיכרונות שצפו בראשו.

"המקרה של אייזנברג מצטרף לשורה של מקרים נוספים בהם הביקוש לעודף רייטינג גרם להפקות לעשות צעדים חריגים (פרשת הכדורים הפסיכיאטרים, בתוכנית 'האח הגדול')", כך נכתב בהודעה שמסרו עורכי דינו של אייזנברג, עו"ד רפאל בייפוס ועו"ד אהרון שוורץ לתקשורת. "מדובר בתופעה עמוקה ורחבת היקף שיש לתת עליה את הדין ולא באפיזודה חולפת או במקרים פרטניים. אייזנברג לא תיאר לעצמו שייאלץ להתמודד מדי יום ביומו עם הנזקים הנפשיים שנגרמו לו כתוצאה מההשתתפותו בתכנית".

בנוסף, עורכי דינו של אייזנברג אמרו כי "בתכניות הריאלטי עתירות הרייטינג, המתמודדים עוברים הליך של טרנספורמציה מאדם אלמוני לסלבריטאי בין לילה וחברות ההפקה, הסוחטות כל טיפת רייטינג אפשרית מהליך זה, הן הנהנות העיקריות. הסלב הצעיר שהפציע לאויר העולם אינו יודע איך להתמודד בעצמו בסבך תשומת הלב הרבה שהוא לפתע מקבל. מתפקידן של חברות ההפקה, הנהנות מפירות הרייטינג, לספק את ההמעטפת רחבת ההיקף למתמודדים לרבות הדרכה על התנהלות מול הקהל, התקשורת והגופים מסחריים שלפתע עטים עליהם ולא להשליכם למים ולצפות שיצליחו להסתדר בעצמם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נזקים נפשיים יום-יומיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד שוורץ מוסיף "הסכמים דרקונים חד צדדים המנוסחים על ידי חברת ההפקה לא מתיישבים עם רצון כלשהו להגן על אינטרס המשתתפים. לעניות דעתי, לאחר שנים של שידורי ריאליטי בישראל, מאות משתתפים בשלל התוכניות השונות, הגיע הזמן להפנים כי לא מדובר בכוחות שווים ולכן קמה חשיבות מוגברת להסדיר את כללי המשחק".

טדי הפקות: "הסב לנו נזקים גדולים ולמרות זאת תמכנו בו"

"טדי הפקות תמכה בג'קו מהרגע הראשון ולאורך שנים ארוכות, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית", כך נמסר מחברת טדי הפקות שהפיקה את "כוכב נולד" ומפיקה כיום את "הכוכב הבא". "על אף שהתבטאויותיו יצרו קשיים אדירים למערכת כולה ונזקים רבים, טדי לא התנערה ממנו וטיפלה בו באופן הטוב ביותר כולל משכורת קבועה למחייתו (על אף שלא היו הכנסות מעבודתו)", כך נכתב בתגובה.

עוד טענו בטדי כי החברה הצליחה תוך מאמצים "להשיג לג'קו חוזה חדש בהד ארצי לאחר שהחוזה הראשון בוטל בגין התבטאויותיו והשקיעה מכיסה השקעות אינסופיות למענו. העלאתן הפתאומיות של האשמות לגבי אירועים משנת 2006(!) מדברת בעד עצמה. צר לנו על כך, ובכל זאת אנו עדיין מאחלים לג'קו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

טדי הפקות אף צרפו מכתב מאת אייזנברג עצמו, אותו כתב להפקת התכנית לרגל ציון העשור לקיומה: "כוכב נולד שינתה את חיי מהקצה אל הקצה תוך כדי הבנה גם שלי, גם שלי אמא שלי (שהיה לי מאד חשוב לגרום לה להבין מה הילד המוזר שלה רוצה) וגם של הצופים בתכנית, שכנראה יש פה זמר", כתב אייזנברג.

"החוויה בהחלט חזקה ובאף לונה פארק עדיין לא בנו כזאת רכבת הרים מטורפת. אין לי אלא להודות על ההזדמנות שניתנה לי בעזרתכם ובעזרת ההפקה הנהדרת של התכנית. אחרי כמעט שנתיים בהולנד של כתיבה ומנוחה חזרתי ולמעשה כאן נסגר עשור לכוכב. צילומי קליפ העשור והמפגש עם כולם רק הזכיר כמה לב יש ב'כוכב'. כמה נשמה והערכה לזמרים שעשו את הדרך המשוגעת הזאת. 'נרדם על החולות' התנגן משך כל העונה בגרסאות שונות וזו כנראה אחת הטובות. שיר שלא האמנתי שיקח אותי רחוק כל כך. לאורך הדרך חיזקתם אותי כולכם... הקהל, החברים, המשפחה, אודי הכלב הקטן שלי... הפורום שהתגבש מעצמו והגיע לכל הופעה. אני אוהב אתכם. את כולכם. המוזיקה תנצח. ג'קו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully