וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המלצת בג"צ: "הצלחה" משכה את עתירתה בפרשת אדלסון

8.1.2014 / 10:52

בג”צ המליץ הבוקר לעמותה למשוך את עתירתה כנגד הרשות השנייה בה טענה כי ההליך סביב ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון בשנת 2011 היה לא חוקי

בג"צ המליץ הבוקר לעמותת "הצלחה" למשוך את עתירתה כנגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בה טענה כי ההליך סביב ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון בשנת 2011 היה לא היה חוקי. בעקבות עמדת בג"צ החליטה העמותה למשוך את העתירה אליה הצטרף גם העיתונאי שהכין את התחקיר שהביא להתנצלות, אבנר הופשטיין, ומי שערכה את התכנית בה הוא שודר רותי יובל. בעקבות הדיון המליץ בג"צ לרשות לפרסם את הפרוטוקולים של הדיונים סביב הפרשה.

הרכב שופטי בג"צ, בראשות הנשיא אשר גרוניס, קבע בדיון כי אין כל בסיס משפטי לעתירה שכן הרשות השנייה קיימה הליך שלא נראה שהיה בו פגם וקיבלה החלטה סופית בנושא. השופטים הביעו תמיהה מדוע שלדון אדלסון עצמו לא צורף לעתירה, והאם העמותה תהיה מוכנה לתת ערבות על מנת לשפות את חדשות 10 במידה ותתקבל תביעת לשון הרע מצדו של אדלסון. התהליך המשפטי בעניין נוהל ברשות השנייה על ידי היועצת המשפטית של הרשות השנייה הגב' הילה שמיר, ואת חברת ישראל 10 וחברת חדשות 10 ייצג עורך הדין יורם בונן.

"הצלחה": "חשיבות רבה בעצם קיום הדיון"

לעתירה צורף תמלול שיחה שערך הופשטיין עם מי שהיה מנכ"ל חדשות 10 אז ראודור בנזימן. בנזימן סיפר כי העיסוק בהתנצלות לא היה בידי אלא התקבל על ידי הגורמים הממונים עליו. "אני מודה בזה", אמר. "בעצם, אני קיבלתי תכתיב, וכשניסיתי לחמוק ממנו חזרו והבהירו לי שאין ברירה. זה התכתיב, כי בעלי המניות לא מסוגלים לעמוד בהליך המשפטי ובהוצאותיו".

בנזימן הוסיף כי אמר לנציגי של רון לאודר בדירקטוריון: "הבוס שלכם חייב להבין שהוא מו"ל. הוא לא רק בעלים של חברת טלוויזיה שמשדרת פריים טיים ריאליטי. הוא מו"ל של חברת חדשות מתוקף בעלותו, מוציא לאור חייב בפני עצמו ובפני חברת החדשות שהוא הבעלים שלה במחויבות של מוציא לאור".

"אנחנו הצטרפנו להליך כדי להעמיד בפני בית המשפט העליון את האמת העיתונאית, מבחינה זו הופעתנו היתה חשובה לאינטרס הציבורי", מסרו הבוקר אבנר הופשטיין ורותי יובל לוואלה! ברנז'ה. "הבהרנו שהדיון הלקוי שהתקיים ברשות השניה, דיון שאליו העיתונאים לא הוזמנו, התבסס על אי-אמיתות בלשון המעטה. בין אי האמיתות האלה היתה הטענה השקרית כאילו מישהו מבין העיתונאים הסכים להתנצלות. זאת אמירה שאינה אמת".

"אנו שבים ותוהים מדוע הרשות השניה מסתירה את הפרוטוקולים של החלטתם, ואף סירבה בדיון לבקשה חוזרת ונשנית של השופטים בענין זה וביקשה מהשופטים שוב ושוב להימנע מכל התייחסות לכך בהחלטתם", הוסיפו. "טוב עשה בית המשפט העליון שהמליץ לרשות השניה לפרסם את הפרוטוקולים המלאים של החלטתה, ומן הראוי שתעשה זאת בהקדם".

עו"ד אלעד מן אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי עמותת הצלחה "רואה חשיבות רבה בעצם קיום הדיון בבית המשפט העליון ולכך שהשופטים הקשיבו בקשב רב לטענות שלנו ושל מי שביקש להצטרף לעתירה. נאמרו דברים חשובים המדגישים את הצורך בהגנה על חופש העיתונות שיחזקו את הדיון הציבורי העתידי בנושא מרכזי זה".

הוא הוסיף: "אנחנו רואים חשיבות רבה גם בהמלצת בית המשפט לרשות השניה לחשוף את מלוא התמלילים של הדיונים שנערכו בשימועים, כדי שהתמונה המלאה תונח בפני הציבור ולשיפוטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully