וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שלום עולמי

9.1.2014 / 15:01

שני שערי מוספי הדגל של ”ידיעות אחרונות” ו”ישראל היום” יציגו מחר כתבות ”בלעדיות” עם לינור אברג’יל, וכבר היום נפתחה מלחמת ההכפשות. וואלה! ברנז’ה משרטטת: איך זה קרה?

שני שערי מוספים דומים יופצו מחר (שישי) בדוכני העיתונים: הן על שער מוסף "7 ימים" והן על שער "שישבת" תתנוסס תמונתה של הדוגמנית לשעבר לינור אברג'יל, ובשניהם ימצאו הקוראים ציטוטים בלעדיים. ב"ידיעות אחרונות" יהיו אלה דברים שאמרה אברג'יל לכתבת העיתון אתי אברמוב, וב"ישראל היום" יהיו אלה דברים שאמרה בסרט החדש על אודותיה שעתיד להיות משודר בזכיינית ערוץ 2 רשת.

מאחורי השער הכפול מסתתרות הרבה אמוציות בין המתחרים המרים: ב"ידיעות אחרונות" מתגאים בקבלת בלעדיות, וב"ישראל היום" מתגאים בכיתות רגליים והישג עצמאי של חומרים בלעדיים. בזכיינית רשת - שהרוויחה יחסי ציבור כפולים מהתחרות - התייחבובפני ידיעות אחרונות שלא להעביר חומרים למתחרים. השערים הכפולים של לינור אברג'יל: כך הם הגיעו לדפוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סירבה בעקביות לשוחח על המקרה עם התקשורת. פעמיים אברג'יל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לינור לא מדברת עם תקשורת, אבל נעשו וידואים שזה הולך לידיעות"

ביום ראשון הקרוב יתכנסו בכירי התעשייה בסינמטק תל אביב, שם יוקרן לראשונה בציבור הסרט "המסלול של מיס עולם", סרטה הדוקומנטרי של ססיליה פק שהפיק מוטי רייף שנרכש לשידור על ידי רשת וישודר בה לקראת סוף החודש. הסרט עורר התרגשות לא רק בקרב המתעניינים בסיפורה האישי של מיס עולם לשעבר שנאנסה כמה שבועות לפני הזכייה - אלא גם בקרב עיתונאים: מאז התרחש המקרה, בשנת 1998, היא סירבה בעקביות לשוחח על המקרה עם התקשורת.

"המלחמה שאתה מתאר על השער הבלעדי עם לינור אברג'יל הולכת חמש שנים אחורה", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה גורם ב"ידיעות אחרונות". "מהרגע שנודע שהיא פותחת את הכל בסרט דוקומנטרי כולם רצו לראיין אותה, וגם אנחנו. מוטי רייף התחייב שהראיון יהיה ב"ידיעות אחרונות" עוד לפני שהוא בכלל נמכר לזכיינית רשת. אמנם לא היה חשש שזה יסוכל, כי לינור לא מדברת עם תקשורת, אבל כל הזמן נעשו וידואים שזה הולך לידיעות".

"למרות הסיכומים, חומרים בלעדיים הגיעו לישראל היום"

גורם אחר שקשור להפקת הסרט אומר שבזכיינית קיבלו את העסקה של רייף ו"ידיעות אחרונות" "בירושה", ופעלו לפי הסיכומים המוקדמים. הם העבירו את הסרט באופן בלעדי לכתבת "ידיעות אחרונות" אתי אמרמוב שצפתה בו ונפגשה עם אברג'יל לשיחה מעמיקה - בפיקוח מחלקת יחסי הציבור של רשת, שתיאמה גם יום צילומים מיוחד. כאשר התקבלה בקשה מ"ישראל היום" לראיין את אברג'יל או לפחות לצפות בסרט, הבקשה סורבה. ב"ישראל היום" החליטו שהם לא מוותרים.

בישראל היום, למרות הסירוב, החליטו לעשות כתבה בכל מקרה וזאת אחרי שהם השיגו את הסרט - שהיה אך ורק בידי רשת ומוטי רייף. ב"ידיעות אחרונות" רתחו - למרות הסיכומים המוקדמים, חומרים בלעדיים הגיעו אל המתחרים ועלולים לנטרל את ההישג הבלעדי. "אף אחד לא האמין לזה, הרי הסרט היה אצל מוטי רייף בלבד והוא בעצמו זה שסגר מול ידיעות אחרונות", אומר גורם המקורב להפקה שצפה בסרט, ואף שוחח עם אחד משני הכתבים שחתומים על הכתבה ערן סויסה (השני הוא דודי כספי) והתרשם כי החומרים אכן הגיעו לידיו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"בידיעות קיבלו ראיון עם כפית זהב ממחלקת היח"צ"

בזכיינית רשת אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי הם עמדו בכל הסיכומים, והחומרים לא הועברו מהם. דברים ברוח זו הובהרו גם לעיתון של המדינה, שם מודים שב"ישראל היום" נשכו אותם בישבן, אבל מציגים פרופורציות אחרות. "מה ש'ישראל היום' עשו הם עשו רק כדי לנטרל את הבלעדיות של "ידיעות אחרונות", זה לא עיתונות", אומר גורם בעיתון. "אצלנו מאמינים שהקוראים לא מטומטמים. אנשים יודעים שאצלנו הם מקבלים מקור ושם הם מקבלים העתק, אין שום ערך עיתונאי בכתבות ליקוט".

ב"ישראל היום", כצפוי, אומרים את ההיפך: "לקבל בכפית זהב לפה ראיון ממחלקת יח"צ, ואז להיות כפופים לכל התנאים שלהם - זה מה שלא עיתונות. להביא לקוראים סיפור מקיף מלווה בחומרים בלעדיים - זו עיתונות", אומר גורם בעיתון לוואלה! ברנז'ה. "לא צריך להיות מגיש חדשות כדי לדעת שסיפור האונס של לינור סופר על ידה עשרות פעמים בוורסיות שונות. בניגוד לפעמים קודמות, בסרט היא חוזרת למקום בו היא פגשה לראשונה את האנס שלמה נור והחוויה הזאת לצד סיפור חייה המענין מובאים אצלנו בצורה מקיפה ומרתקת".

בעיתון מסרבים כמובן לומר כיצד הגיעו אליהם החומרים שעצבנו את המתחרים, אבל לגורם בהפקה יש רעיון: "הסרט כבר הוקרן בכמה פסטיבלים בחבי העולם. אולי מישהו הקליט והעביר להם, אולי מישהו בהפקה הדליף להם למורת רוחם של ידיעות והסיכומים שלהם עם רשת, שהם, חשוב להגיד, יצאו המרוויחים העיקריים מכל הסיפור".

ערן סויסה ואתי אמרמוב ביקשו שלא להגיב לידיעה. תגובת ידיעות אחרונות וישראל היום טרם התקבלה. בזכיינית רשת סרבו להגיב. את תגובתו של מוטי רייף לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully