וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים על עסקת אנדמול: "היצירה הישראלית קרובה לקיצה"

12.1.2014 / 10:22

איגוד המפיקים מתריע כי עסקת אנדמול לרכישת מניות "רשת" עשויה לפגוע בהפקה המקומית ולהפוך את השוק לריכוזי יותר. רשת בתגובה: "פנייה תמוהה ופופוליסטית, נעמוד בכללים"

איגוד המפיקים פנה לאנשי הרשות השנייה שי באב"ד ואילן אבישר, העתידים לדון בעסקת מכירת שליש ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת לחברת ההפקה הבינלאומית "אנדמול", והביעו חשש מההשפעה שתהיה לעסקה על ענף ההפקות הישראלי ומכך שהיא תגביר את הריכוזיות בשוק הטלוויזיה.

כיום מחויבות הזכיינות לכך ש-65% מההפקות המקומיות שלהן יהיו הפקות קנויות. כלומר, כאלה שלא כל "שרשרת השידורים": הן השידור, הן הבעלות על הזכויות והן ההפצה - נעשית על ידן באופן עצמאי. "שור ההפקה העצמאית נועד למנוע ריכוזיות יתר ושליטה של המיעוט על משאבי תקשורת", אמרו בארגון.

העברת הבעלות ברשת: "פולאר" יוצאת בחוץ

עתה, עם רכישת מניות רשת על ידי אנדמול, חוששים באיגוד ממה שהם מכנים "תהליך של זילות הוראות החוק" וקוראים לרשות השנייה לפקח פיקוח הדוק על האופן שבו תפיק רשת באמצעות אנדמול, חלקים משידוריה. "הפרסומים האחרונים מטעם הגורמים המעורבים בעסקה, אינם טורחים להסתיר את העובדה כי תוכן ההפקות, ייקבע הלכה למעשה על ידי הקריצה שלו לחו"ל", נכתב. "כשלעצמו, איך בכך שום דבר שלילי, אך לשם כך בדיוק, הותיר המחוקק 65% מההפקות המקומיות כהפקות עצמיות".

"בימים אלה, בהם גופי שידור ישראליים מקימים חברות הפקה במדינות אחרות וחברה מחו"ל רוכשת חלק מהותי מגוף שידור, לא דרושות עוד נורות אזהרה חמורות וברורות יותר", כתבו אנשי איגוד המפיקים, הדורשים פיקוח הדוק ותאי הפקה על מנת שהרשות תאשר את העסקה. "מטרות חוק הרשות השניה הופכות לריקות מתוכן. היצירה הישראלית האמיתית, המגוונת והעצמאית – קרובה אל קיצה".

רשת: "פנייה תמוהה ופופוליסטית המונעת משיקולים זרים"

מרשת נמסר בתגובה לדברים: "אנו מופתעים מפנייה זו, שכן מהלך ההתקשרות של 'רשת' עם אנדמול צפויה רק להשיא תרומה משמעותית לתעשיית הטלוויזיה וההפקה בארץ מחד, ולמפיקים העצמאיים בפרט. מדובר בהתקשרות שתזרים כסף ועבודה לתעשיית הטלוויזיה בישראל שיכולה רק לשגשג מכניסה של גורמים בינלאומיים כשותפים אסטרטגיים בתעשיית הטלוויזיה".

עוד נמסר כי "רשת עמדה ותעמוד בכללי הרגולציה לרבות כללי הרשות השנייה בכל הקשור להפקות חיצוניות/פנימיות, זאת על אף הפסדים אדירים שצברו הזכייניות במהלך תקופת הזיכיון. מכסת הפקה פנימית של עד 35% היתה קיימת עוד לפני העסקה, כך גם 65% הנותרים, אותם מבזרת 'רשת' באופן נרחב בין בתי הפקה רבים, וכך גם תמשיך לעשות בעתיד".

"'רשת' בקיאה בדרישות החוק וההתקשרות עם אנדמול עומד בכל תנאי מתנאי הרגולציה בישראל. יתרה מזו, היוצרים מודעים לכך שהרשות השנייה מקפידה הקפדה יתרה על הכללים מה שהופך את הפנייה לתמוהה ופופוליסטית ומונעת משיקולים זרים שאינם קשורים לעניין", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully