וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולש הקנס שהוטל על "רדיו ללא הפסקה" בעקבות התבטאויות נתן זהבי

13.1.2014 / 12:02

תחנת הרדיו נקנסה ב-25 אלף ש"ח לאחר שנתן זהבי כינה את ח"כ הרב ישראל אייכלר "חלאה", "זוהמה", "בושה וכלימה למדינת ישראל". התחנה ערערה, והרשות השנייה שילשה את הקנס

ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה קנסה את "רדיו ללא הפסקה" בסכום של כ-70 אלף שקלים בעקבות התבטאויות של השדרן נתן זהבי נגד ח"כ הרב ישראל אייכלר. הסכום המקורי היה שליש מכך, אולם הוועדה שילשה אולו לאחר ערר שהגישה התחנה.

נתן זהבי התבטא נגד חבר הכנסת הרב אייכלר בשתי תכניות ששודרו לפני חצי שנה. בין היתר אמר: "תשמע אייכלר, לא ח"כ, לא רב, סתם אייכלר, יצור חסר חוט שידרה, אוכל חינם, מנוול, עוכר ישראל, לא היהדות, עוכר ישראל! למה שלא תיסע לכל הרוחות לאמריקה ותהיה שם עם שאר ה-לא חשוב מה מטעמי רגולציה, ולך מאיתנו. חתיכת חרא שכמוך".

הוועדה בראשותה של ד"ר דליה זליקוביץ' הודיעה היום כי היא רואה בחומרה את ההתבטאויות הפוגעניות והבוטות לרבות השימוש בהקשרים נאציים, והחליטה להעלות את הסנקציה הכספית לסנקציה המקסימלית האפשרית במקרה זה העומדת על סך של 69,700 שקלים.

"חופש הביטוי הוא ערך עליון אולם, יש להפריד בין הבעת דעה לגיטימית, קיצונית ככל שתהיה, לבין התבטאויות בוטות של שדרן הכוללות ניבולי פה ופגיעה בציבור המאזינים", מסרה הבוקר דליה זליקוביץ'. "אין זה המקרה הראשון ששדרן זה משחרר את חרצובות לשונו באופן שהאוזן התרבותית אינה סובלת. גם ביקורת, ולו הקשה ביותר, ניתן להעביר בשפה אנושית ולא בבליל של זוהמה, ולשדרנים כמו זהבי, יש אחריות מוסרית כפולה ומכופלת שלא לזהם את המרחב הציבורי בשפת ביבים אלימה. זוהי צורת התבטאות שאין לה מקום בשיג ושיח שבין אדם לחברו, קל וחומר בערוץ ציבורי. "

מנכ"ל "רדיו ללא הפסקה" איל פאר מסר בתגובה: "לדעתי מועצת הרשות השנייה טעתה בהחלטתה. זה מרגיש כמו סתימת פיות והשתקת ביקורת לגיטימית. בכוונתנו לערער על ההחלטה ולהביא את הדיון להחלטת בית המשפט, כפי שהחוק מאפשר לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully