נושאים חמים

בלי חרמות

רמי לוי מסתייג מהצבתו על שער ידיעות אחרונות לצד בכירים המזהירים מחרם על ישראל, וטוען כי העיתון הוטעה. וואלה! ברנז'ה לא קנתה את העוף בשקל, וביקשה לדבר עם האחראי

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

איש העסקים רמי לוי מסתייג מהצבת תמונתו על שער "ידיעות אחרונות" אתמול (שני) לצד בכירים נוספים במשק, מעל הכותרת הראשית של העיתון שהכריזה כי "100 בכירים במשק מזהירים מחרם על ישראל". לוי טוען כי אין לו קשר לידיעה והופתע לראות את תמונתו בכותרת הראשית של העיתון.

דרור אידר, פובלציסט "ישראל היום" המקפיד לתקוף בטוריו את "ידיעות אחרונות" לעיתים קרובות, כתב היום בעיתון כי רמי לוי אמר לו בשיחה עמו: "לא חתמתי על שום דבר" וכי איש לא שאל אותו כששיבצו את תמונתו. אידר העלה את השאלה "האם 'ידיעות'' השתמש לרעה בתמונה של רמי לוי כדי לגייס את 'עמך' ישראל?".

מנגד, גורם המעורב בפרטים עומד מאחורי הפרסום, ונותן הסבר אפשרי אחר לרגליים הקרות שחטף לוי: "אולי הוא נלחץ אחרי ההופעה שלו בערוץ 10 או קיבל טלפון מביבי".

רמי לוי בידיעות אחרונות (סריקה)
"אולי הוא נלחץ אחרי ההופעה שלו בערוץ 10 או קיבל טלפון מביבי". רמי לוי בשער "ידיעות אחרונות" 20/1/2014 (סריקה)

"כנראה שמישהו הטעה אותם"

רמי לוי, "ידיעות אחרונות" השתמשו בך לרעה?

"אני לא מעוניין לדבר לציטוט".

גם לא לומר אם לדעתך היה פה זדון או לא?

אין לי עניין להתנצח עם 'ידיעות אחרונות', ואני לא חושב שהם עשו את זה בזדון".

אלא?

"כנראה שמישהו הטעה אותם".

כדי לבחון מי אולי הטעה את העיתון, כפי שמציע לוי, צריך לבדוק כיצד הגיעה הידיעה אל הכותרת. מבירור עולה כי הידיעה עצמה, עליה חתום כתב העיתון תלם יהב, היא למעשה הודעה לעיתונות שהוציא משרד יחסי הציבור דבי תקשורת המייצג את "קבוצת BTI" (ראשי תיבות של "Breaking The Impasse"), יוזמה לקידום פתרון של שתי מדינות לשני העמים במסגרת הסכסוך הישראלי פלסטיני.

"המצוינים בקומוניקט ידעו על כך מראש"

הקומוניקט הופיע כאמור גם אמש גם בתכנית "לילה כלכלי" של ערוץ 10 שם גם התראיין לוי - ולא נראה היה מסויג מדי מהדברים.

בקומוניקט נכתב כי "בקבוצה חברים עפרה שטראוס, רמי לוי, משה ליכטמן, שמואל מיתר, יוסי ורדי, שלומי פוגל, דני רוטשילד, פרופ' איתמר רבינוביץ, רות חשין, דיתה ברוניצקי, מוריס קאהן ועוד רבים". ברור אם כך כי עורכי העיתון בחרו את התמונות בהתאם לרשימה השמית שסיפקו אנשי "דבי תקשורת". במשרד יחסי הציבור אומרים היום כי אנשי הקבוצה אישרו עם אנשי העסקים את הקומוניקט.

ואולם, הבוקר, בתוכנית "לא סותם ת'פה" עם אראל סגל ששודרה בתחנת הרדיו "גלי ישראל" אמר לוי במפורש שלא חתם על הרשימה.

האם במשרד יחסי הציבור "דבי תקשורת" העבירו לידיעות אחרונות מידע לא בדוק? במשרד אמרו היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "כל המידע שהועבר – הועבר באישור BT". לשאלה האם שוחחו עם רמי לוי אחרי הפרסום - בחרו במשרד שלא לענות. ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להתייחס לדברים.