וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב אתכם

22.1.2014 / 12:00

ביהמ"ש קבע כי מערכת "עובדה" תעביר לידי שמעון קופר את כל הצילומים והתמלילים של ראיונות שנערכו עם העדות בפרשת "האלמן הכפול" - שבקשת הגדירו כנמצאים תחת חיסיון עיתונאי

פרשת "האלמן הכפול" שמעון קופר ממשיכה להעסיק את מערכת תכנית "עובדה" בדיונים משפטיים: אתמול (רביעי) קבע בית המשפט בלוד כי מערכת "עובדה" תאלץ להעביר לידי פרקליטו של קופר את כל הצילומים והתמלילים של ראיונות שנערכו עם העדות בפרשת "האלמן הכפול" - כולל דברים שנאמרו למערכת שלא לציטוט או ייחוס.

במערכת התכנית טענו לחיסיון עיתונאי על חלק מהחומרים, בהם שיחות של אחת העדות עם עורך הדין שלה וכן דברים שאמר עורך הדין לתחקירני עובדה שלא לציטוט או ייחוס. אנשי "עובדה" טענו כאמור לחיסיון עיתונאי, ועורך הדין טען לחיסיון עו"ד-לקוח ופגיעה בפרטיותו.

בית המשפט קבע שלא השתכנע שיש סיבה לשים את החומרים תחת חיסיון כלשהו וכתב כי גם אם הייתה סיבה לחיסיון, "הרי שמדובר בחיסיון יחסי שצריך להידחות בנסיבות העניין מפני האינטרס של הגנת הנאשם ועשיית צדק". השופטים ציינו בהחלטתם כי לא עורך דין לא יכול לטעון לחיסיון בגין פרטיות על דברים שאמר בנוכחות עיתונאים שמכינים כתבה לשידור.

פרשת "האלמן הכפול" נחשפה לראשונה לפני כשלוש שנים וחצי כאשר כתב התכנית עמרי אסנהיים חשף אז את נסיבות מותן הדומה של שתיים מנשותיו של שמעון קופר, אורית דורון ז"ל וג'ני מור-חיים ז"ל. תיק החקירה נסגר אז מחוסר אשמה ולאחר שידור הכתבה הגיש קופר תביעת ענק נגד התכנית בסך חמישה מיליון שקלים.

בהמשך החליטה המשטרה לעצור את קופר, ולאחר מכן הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין רצח כפול. בעקבות כך משך קופר את תביעת הדיבה שהגיש. פעמיים ניסה קופר לעצור שידור של תחקיר "עובדה" אודותיו ופעמיים הניסיונות כשלו, לאחר שהדיונים הגיעו עד לבית המשפט העליון, שפסק להתיר את שידורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully