וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר שב"כ

28.1.2014 / 11:18

"אחד המטונפים" ו"סופר כיפות גזען" הן רק חלק מהמחמאות שקיבל הפרשן הצבאי של "הארץ" אמיר אורן מכתבים דתיים שזועמים על שקרא לשב"כ "שירות בעלי כיפות". אורן: "זה מעניין"

מה משותף לעמית סגל, קלמן ליבסקינד, רועי שרון ואראל סגל? ארבעתם עיתונאים דתיים, וארבעתם כועסים על הפרשן הצבאי של "הארץ" אמיר אורן שכינה את השב"כ "שירות בעלי כיפות" וכתב כי מספר העובדים הדתיים בו גבוה בהרבה משיעורם באוכלוסייה.

"אמיר אורן הוא אחד המטונפים", חרץ בטוויטר כתב השטחים של ערוץ 10, רועי שרון. "בינתיים מי שמנשק ידיים של רבנים מפוקפקים זה אריה עמית, דורון וייס לשעבר סגן ראש שבכ, ובר לב", כתב, והעלה לחלל האוויר את האפשרות כי "אמיר אורן לא קיבל הרבה זמן שיחת רקע בשב"כ".

הכתב הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל, ניסח את הביקורת שלו על אורן בצורת פרפרזה וצייץ: "'חמור מכל המצב בשב"כ שהפך בשנים האחרונות ל'שירות בעלי כאפיות'. בכירים בו באים ממשפחות דרוזיות.השבכ התמלא בעובדים דרוזים' (אמיר אורן בהארץ)". דקה לאחר מכן כתב: "אה, תיקון טעות. אמיר אורן כתב נגד הדתיים, לא נגד הדרוזים. אפשר להמשיך בשגרה".

"נדון בנושא שוב בקריאת התורה בשבת הבאה"

עיתונאי רדיו "גלי ישראל" אראל סגל כינה את אורן "סופר כיפות גזען", וקלמן ליבסקינד התבדח: "החלטנו בבית כנסת לא לתת לו תדרוכים בזמן הקרוב. נדון בנושא שוב בקריאת התורה בשבת הבאה".

אמיר אורן כתב השבוע בטור דעה ב"הארץ" ש"חמור מכל המצב בשב?כ, שנהפך בשנים האחרונות ל'שירות בעלי כיפות'. שלושה מארבעת בעלי התפקידים הבכירים ביותר באים מרקע דתי ומקרינים אהדה להשקפת עולם המתנגדת לפשרה מדינית שכרוכה בפינוי התנחלויות". הוא הוסיף כי להערכה השנתית של עובדי השב"כ נוספה שאלה שכינה "שרירותית ומקוממת בעמימותה" ובה נשאל "האם הוא פועל לפי מערכת ערכים ציוניים".

לאחר פרסום מאמרו הביא כתב "מקור ראשון" ו"מעריב" יונתן אוריך את דבריו של ח"כ אלעזר שטרן שאמר כי התבטאותו של אורן היא "אנטי דתית" ו"מהווה פגיעה בביטחון המדינה".

אמיר אורן, אין לך טוויטר. תרצה לצייץ דרכנו חזרה?

"זה קריא ומעניין ובגבולות השיח הסביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully