נושאים חמים

בר מוחא למערכת "יומן”: הודעת תיקון ופיצוי כספי - או תביעה

אגודת העיתונאים בתל אביב בראשות יוסי בר מוחא, שספגה בסוף השבוע האחרון מכה תדמיתית קשה עם פרסום כתבתו של ניסים מוסק, דורשת מרשות השידור לפרסם בתכנית הקרובה התנצלות

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

אגודת העיתונאים בתל אביב בראשות יוסי בר מוחא, שספגה בסוף השבוע האחרון מכה תדמיתית קשה עם פרסום כתבתו של ניסים מוסק עליה ב"יומן", דורשת מרשות השידור לפרסם בתכנית הקרובה התנצלות על הדברים שנאמרו בה, לפרסם התנצלות גם בעיתונים, ולפצות אותה ב-400 אלף ש"ח.

ניסים מוסק דרש, הרשות התחייבה לגיבוי משפטי

האגודה מאיימת כי אם לא יתקבלו הדרישות הללו היא תגיש תביעה כספית נגד מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ', מנהלי חטיבת החדשות בהווה ובעבר אלון מזר ומשה נסטלבאום, עורכי "יומן" ענת שרן ואדי אהרונוף וכנגד מגישת התכנית איילה חסון.

"יומן" VS בר מוחא, הסרט:

"מוטרדים מכך ששכרו של בר מוחא מגיעה ליותר מחמישים אלף שקל"

"מדוע עיתונאים עוזבים את האגודות הוותיקות ואיך כל זה קשור לעומד בראש האגודה?", במילים אלו נפתחה הכתבה של ניסים מוסק ביומן. מוסק תאר כי "עיתונאים רבים ובהם חברי אגודת העיתונאים תולים אם האשם במצבה המדרדר של האגודה במנכ"ל יוסי בר מוחא", והוסיף כי "חברי אגודה לשעבר מוטרדים מכך שעלות שכרו של בר מוחא מגיעה ליותר מחמישים אלף שקל בחודש".

פרקליט אגודת העיתונאים, עו"ד אילן בומבך, מציין במכתב שנשלח להנהלת הרשות כי "היה ידוע לבר מוחא כי הכתבה נועדה לחסל עמו חשבונות בשל מאבקים שנוהלו על-ידי אגודת העיתונאים כנגד בכירים ברשות השידור כגון זליג רבינוביץ', יוני בן-מנחם ומשה נסטלבאום".

אגודת העיתונאים מאשימה את ערוץ 1 גם בהתנהלות שנוגדת את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות בכל מה שקשור לקבלת תגובה. באגודה טוענים שסמוך למועד שידור הכתבה נשלחו שני מכתבים על ידי משרדו של עו"ד בומבך ובהם נדרש שערוץ 1 יעביר לבר-מוחא את שמות המרואיינים בכתבה ואת עיקר הטענות שלהם על מנת שיתאפשר לו להגיב עליהן - אולם צוות "יומן" ומנהלי חטיבת החדשות התעלמו מהדרישה והעבירו בקשת תגובה לקונית.

העתק גם למבקר המדינה

"כיצד ניתן ניתן להגיב על 'דעה בקרב עיתונאים' או 'טענות נגד התנהלות' או 'מינוים בלתי תקינים' בהיעדר פירוט?", כותב עו"ד בומבך. "האם כך עובדת עיתוונת חוקרת רצינית, אמינה, מקצועית ומהימנה?". הוא מציין כי בערוץ 1 עבדו על הכתבה זה יותר משנתיים, אולם את הבקשה לתגובה שלחו רק 24 שעות לפני השידור. "רשות השידור, העומדים בראשה וכן מר מוסק בוחרים לעשות שימוש במשאב ציבורי שהופקד בידיהם כדי להביא לחיסול אגודת העיתונאים ומנהלה הכללי", נטען.

פרט נוסף העולה מהמכתב הוא כי ביום שישי, מועד השידור, הגיע זליג רבינוביץ' לחדרי העריכה של מערכת "יומן" על מנת "לרכך" את מגישת התכנית איילה חסון אשר ככל הנראה הביעה התנגדות לעצם שידור הכתבה, כך במכתב האגודה. עוד נטען כי רבינוביץ' עצמו התערב באופן העריכה של הכתבה. העתקים מהמכתב נשלחו גם למבקר המדינה יוסף שפירא.

מנכ"ל האגודה בעבר, טוביה סער, אמר למוסק כי שכרו שלו בתפקיד עמד על כעשרת אלפים שקלים. במכתב נטען כי מוסק מסר נתון שקרי, מבלי לבדוק אותו עם האגודה או עם רשם העמותות "כל זאת על מנת שהפרטים הקטנים האלה יתאימו לסיפור אותו יצר". לפי האגודה, סער השתכר 26 אלף ש"ח בחודש. במכתב גם מצוין כי לפני עשור הורשע סער בקיום יחסי מין בהסכמה עם קטינה.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר-מוחא התריע בפני הנהלת רשות השידור, כי אם תשודר בערוץ הראשון כתבת תחקיר "מגמתית ומשמיצה" נגדו הוא יגיש תביעה משפטית. בעקבות פנייתו הנחה מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם את נסטלבאום שלא לעסוק בכתבה ומינה את רכז הכתבים של המערכת כאחראי על הכנתה.

ברשות השידור בחרו שלא להגיב לדברים.