וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרילאנסרים נגד ערוץ 10: במידה ונקוצץ - נפנה לביה"ד לעבודה

2.2.2014 / 11:11

"לא ייתכן שהפרילנסר יהיה הראשון להיפגע ולהיזרק כשהדברים אינם מסתדרים כצפוי", אומרים בארגוני העצמאים באשר להחלטת הערוץ להפחית את השימוש בשירותיהם

לשכת ארגוני העצמאים בישראל (להב) מאיימת כי אם חברת חדשות 10 תצמצם את השימוש בפרילאנסרים במסגרת קיצוץ תקציב החברה לשנת 2014 - היא תפנה בנושא לבית הדין לעבודה. בארגון חברים שלושת הארגונים שח"ם - ארגון השחקנים בישראל; איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה ואיגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה, ואלה מייצגים יחד כ-5000 פרילנסרים בישראל.

לפני כחודשיים אושר תקציב חדשות לשנת 2014, על רקע הגשת בקשת הערוץ לרשיון שידורים וחיפוש אחר משקיע שיזרים כסף לערוץ הנמצא בגרעון. דירקטוריון חדשות 10 החליט כי תקציב שנת 2014 לא יועבר כתקציב שנתי אלא כתקציב חודשי עקב חוסר הבהירות באשר למצבו הכלכלי הערוץ, וכי יגולם בתוכו קיצוץ של כ-5 מיליון שקלים.

על מנת להתמודד עם הקיצוץ הוחלט בחדשות 10 על שורה של צעדי התייעלות, בהם הקיצוץ בשימוש בפרילאנסרים. "לא יתכן שערוץ 10 יתעלם מזכויותיהם של פרילנסרים שעובדים בחברת החדשות לאורך זמן ומקדישים את זמנם לחברה", אומר מנכ"ל להב מוטי שפירא. "במידה וערוץ 10 אכן יחליט לצמצם את השימוש בפרילנסרים, נשקול להעביר את הנושא לבית דין לעבודה, במידה ולא ימצא פתרון אחר. לא ייתכן שהפרילנסר יהיה הראשון להיפגע ולהיזרק כשהדברים אינם מסתדרים כצפוי".

"בחדשות 10 נמסר הבוקר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "חדשות 10 מעריכה הערכה גדולה את העובדים הפרילאנסרים, ותעשה כל שביכולתה לצמצם פגיעה אפשרית בהם. החברה מעסיקה עובדים פרילאנסרים שלא על בסיס קבוע בעיקר לצורך חיזוק השורות בימים עמוסים מבחינת היקף העבודה ובמבצעי שידור גדולים, ובמהלך השנים ידעה עליות וירידות בנפח ההעסקה זו. המועסקים, זוכים לתשלום הוגן, כמקובל בשוק, ובדומה ליתר אמצעי התקשורת האלקטרונית".

"לאור המציאות הכלכלית המורכבת בשוק הטלוויזיה בכלל, ובערוץ 10 בפרט, קטנו לאחרונה נפחי העבודה בחברה, ולפיכך קטנה גם ההעסקה המזדמנת של עובדי הפרילאנס. חדשות 10 מקפידה קלה כבחמורה על מילוי הוראות החוק, ובכלל זה גם מילוי הוראות דיני העבודה", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully