וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי באב"ד: "מדיניות נטילת זמן פרסום לא הוכיחה את עצמה"

3.2.2014 / 13:11

מנכ"ל הרשות השנייה מסביר מדוע שילש את הקנסות על הזכייניות: "להשיקול המנחה את הזכייניות אינו האם המעשה מהווה הפרה או לא, אלא עד כמה זה משתלם לבצע הפרה"

"מדיניות נטילת זמן פרסום לא הוכיחה את עצמה", כך אומר היום (שני) מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד בהסבירו מדוע שינה את מדיניות האכיפה של הפרות מצד זכייני הטלוויזיה, והחל להטיל קנסות באופן אקטיבי לעומת נטילה של דקות פרסום שהייתה נהוגה עד לכניסתו לתפקיד.

תכתובת פנימית חשפה את חששה של קשת מפני קנסות

היום שאחרי: "אקס פקטור" תעלה לרשת יותר מחצי מיליון ש"ח בקנסות

היום פורסמו נתוני הרשות לפיהם בשנת 2013 נרשמו עיצומים בסכומי כסף הגבוהים פי שלושה מהסכומים שניתנו בשנת 2012, והם עמדו על 4.2 מליון ש"ח לשלושת הזכיינים יחדיו, לעומת 1.2 מיליון בשנת 2012. העיצומים הוטלו בגין פרסום סמוי, עודף תוכניות ריאליטי, חריגה בזמן המותר לשידור פרסומות וחסויות, שפה פוגענית בשידורים, גזענות בשידורים, סיווג וסימון תכנים לצפיית ילדים.

בפילוח לפי זכייניות, על קשת הוטלו בשנת 2013 סנקציות כספיות בסך כ-1.2 מיליון ש"ח, על רשת 2.3 מיליון ש"ח ועל ערוץ 10 כ-800 אלף, כל הסכומים יותר מכפולים לעומת אלה שהוטלו בשנה הקודמת.

מנכ?ל הרשות שי באב"ד מסר היום בהתייחסו למדיניות האכיפה החדשה: "מצאנו כי נדרש קו פעולה תקיף יותר במקרים של ביצוע הפרות בתוכן השידורים, בפרט שמדובר בהפרות אשר מביאות לפגיעה ישירה בצופים בכלל ובילדים ונוער בפרט. לצערי, כפי שנוכחנו לראות, השיקול המנחה את הזכייניות אינו האם המעשה מהווה הפרה או לא, אלא עד כמה משתלם או לא משתלם לבצע הפרה מסוימת".

"לצערנו, מדיניות נטילת זמן פרסום לא הוכיחה את עצמה. הרשות נוטה ותפעל להקל על הזכיינים מבחינה כלכלית במקומות בהם הדבר אפשרי, אך לא נסבול פגיעה בערכים העומדים בבסיס האתיקה בשידורים כפי שמוגדרים בחוק ובכללים אשר לאורם מצופה מזכייני הטלוויזיה לנהוג", דברי באב"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully