וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מגנזי: "כל מפיק שעובד עם רשת נהנה גם מהרווחים העתידיים"

4.2.2014 / 10:35

עסקת מכירת מניות זכיינית ערוץ 2 רשת לאנדמול העולמית הגיעה לכנסת, זאת בצל חשש של המפיקים מכך שהיא תהפוך את השוק לריכוזי יותר על חשבונם. מגנזי הרגיע: "תהנו מהרווחים"

"פרויקטים של יצירות סוגה עילית לרוב מפסידים כסף בשל עלותם הגבוהה, העסקה עם אנדמול אמורה לסייע לקידום עצום של התעשייה וכל מפיק שעובד עם רשת נהנה גם מהרווחים העתידיים", כך אמר אתמול (שני) המשנה למנכ"ל רשת, שאול מגנזי, בדיון שנערך בכנסת בנושא עסקת מכירת מניות החברה לענקית ההפקה הבינלאומית.

רשת ואנדמול נמצאות בימים אלה במתקפה מצד ארגוני היוצרים. בחודש שעבר התריע איגוד המפיקים כי העסקה עשויה לפגוע בהפקה המקומית ולהפוך את השוק לריכוזי יותר, כיוון שהזכיינית תפיק יותר תוכן בעצמה ופחות באמצעות ספקים חיצוניים. החוק בישראל מחייב כיום השקעה של 65% מהפקות נמקור כחיצוניות.

"למחוקק לא הייתה כוונה שבעל הזיכיון יהיה מפיק"

"חשוב לוודא שישראל לא תהפוך רק למעבדה לייצור פורמטים לחו"ל, אלא שנמשיך להפיק תוכן ישראלי שמשקף את עומקו ויופיו של הציבור בישראל", אמר ברוורמן. מגנזי הדגיש כי רשת "עמדה במחויבות של ל-65% הפקות חיצוניות ותמשיך לעשות זאת ולחלק את הרווחים עם המפיקים".

עו"ד נגה רובינשטיין שייצגה ביחד עם עו"ד אמיר רוזנברג את איגוד המפיקים, אמרה כי המפיקים לא מתנגדים לעסקה אך החשש הוא שהפקות המקור החיצוניות יפגעו מהמהלך. "אנדמול הבינה שכדי ליצור פורמטים בישראל חייבים להיות בעל זיכיון, אך למחוקק לא הייתה כוונה שבעל הזיכיון יהיה מפיק והיוצרים יהיו שכירים שלו", אמרה.

מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שי באב"ד, אמר כי השמירה על החוק והחלוקה של 35% הפקות עצמיות ו-65% הפקות חיצוניות תישמר. היו"ר ברוורמן קרא לרשות לאכוף על הזכייניות את חובת ההפקות באמצעות מפיקים חיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully