וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כולם

5.2.2014 / 10:22

במהדורת הערב של גלובס שהופצה אתמול התנוססה כותרת ראשית על פרשת "גינדי השקעות" שהייתה אסורה בפרסום. גלובס: "בית המשפט האריך את הצו אחרי שהעיתון כבר היה בהפצה"

עיתון גלובס ההדפיס והפיץ אמש (שלישי) את מהדורת הערב של העיתון כאשר הכותרת הראשית שלה מביאה פרטים מלאים על פרשה שחוסה תחת צו איסור פרסום. מדובר בפרשת מעצרם של מנכ"לי "גינדי השקעות" בחשד למתן שוחד. הפרשה הותרה לפרסום רק הבוקר, אולם על שער העיתון התנוססה תמונתם של העצורים ופרטיהם והיא הובאה בפירוט בכפולת העמודים הראשונה כבר אתמול.

צו איסור הפרסום בפרשה אמור היה לפקוע אתמול בשעה 17:30 לאחר שבקשת החשודים להאריך אותו נדחתה, ובגלובס נערכו לכך שתוך כדי הדפסת העיתון הוא אכן יפקע. בעיתון גם ביררו עם פרקליטיהם של החשודים והבינו מהם שהם לא מבקשים להאריך את הצו - אלא רק למנוע פרסום תמונה שלהם באזיקים.

אולם הדיון שנערך על כך בבית המשפט לא הסתיים והוחלט לדחות את ההערכה, כך שהצו לא הוסר. עבור גלובס זה כבר היה מאוחר מדי, כי העיתון כבר הודפס והופץ.

מגלובס נמסר בתגובה: "בהחלטת בית המשפט מיום ב', 3.2.2014 – ביטל את צו איסור הפרסום, אבל נוכח הכוונה של המבקשים להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, הוא עיכב את החלטתו עד לשעה 17:30, אתמול. מאחר וגלובס קיבל אישור מהמבקשים על כך שהם לא מערערים וכל בקשתם היא רק לא לפרסם את התמונות המראות את החשודים אזוקים, ברור היה לגלובס שבשעה 17:30 (יום ג'), לא יהיה שום טעם שאיסור הפרסום יוארך וכי הוא אכן פוקע בשעה 17:30. ולכן העיתון הודפס והופץ".

"להפתעת גלובס, למרות שהבקשה של החשודים הייתה כאמור רק לאיסור תמונותיהם אזוקים, החליט בית המשפט חרף זאת להאריך את צו איסור הפרסום, כל זאת בשעה שהעיתון כבר היה בהפצה. כאשר נודע הדבר לגלובס, פנה גלובס לבית המשפט בבקשה להסרת צו איסור הפרסום מן הטעם שלמעשה אין בו טעם וכי הנימוק להכלתו הוסר ממילא כאשר החשודים הסכימו לא להאריך אותו", לשון תגובת העיתון.

  • עוד באותו נושא:
  • גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully