וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על השתתפות עיתונאי הומופוב וגזען בפגישה עם הנשיא פרס

5.2.2014 / 13:09

נשיא המדינה נפגש הבוקר עם משלחת עיתונאים בה נכח דימטרי קיסלוב, מנכ"ל סוכנות הידיעות "רוסיה היום" הידוע בהתבטאויות גזעניות והומופוביות. פעילי מרצ הפגינו במחאה

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הבוקר (רביעי) פגישה עם משלחת של 22 עיתונאים שארגן משרד החוץ, ובה נכח גם דימיטרי קיסלוב, מנכ"ל סוכנות הידיעות הרוסית "רוסיה היום" ואחד מאנשי התקשורת הגזעניים וההומופוביים ביותר ברוסיה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. פעילי מרצ הפגינו במחאה על השתתפותו של קיסלוב במפגש.

קסילוב מונה לתפקיד מנכ"ל הסוכנות על ידי ולדימיר פוטין בה בעת שהקרמלין הורה על סגירה מידית של כלי תקשורת שנהגו לתת במה לקולות אופוזיציה במדינה, סוכנות הידיעות "RIA נובסטי" ותחנת הרדיו הבינלאומית "קול רוסיה". קיסילב אמר בשידור בערוץ "רוסיה 24" כי משימתה המרכזית של הסוכנות בראשותו היא "לשקם את היחס הצודק לרוסיה כמדינה חשובה עם כוונות טובות".

מינויו של קסילוב, מגיש חדשות, עורר זעם וביקורת קשה באופוזיציה ברוסיה ובקרב כלי תקשורת מחוץ למדינה שכינו אותו "שופר תעמולה של פוטין". הוא ידוע כאדם שנוי במחלוקת שהשתמש בבמה הציבורית שניתנה לו על מנת לתקוף אמריקאים, הומואים ומתנגדי השלטון.

שמו עלה לכותרות בעולם לאחר שהתבטא בקיצוניות נגד קהילת הלהט"ב.הוא אמר: "במקרה של תאונת דרכים יש לקבור את הלב שלהם (הומואים, ד.א) באדמה או לשרוף, כי הוא לא ראוי לשמש להמשך חיים של מישהו".

במפלגת מרצ עשו ניסיונות למנוע את המפגש וקראו להחרמתו בשל אירוח של קיסלוב בישראל. חבר הכנסת ניצן הורוביץ אף פנה לנשיא בכתב והביע את מחאתו.

בזמן המפגש הפגינה משלחת של פעילי מרצ מחוץ לבית הנשיא. "קיסלוב הוא אדם קיצוני הידוע ברוסיה בשל ההסתה הפרועה שלו נגד האופוזיציה ונגד קהילת הלהט"ב ובין היתר, הוא קרא בעבר להרוג הומוסקסואליים", אומרת ל ד"ר לורה וורטון, חברת מועצת ירושלים מטעם מרצ, אשר עמדה בראש ההתארגנות. לא מן הראוי כי בית הנשיא יארח ויחלוק כבוד לאדם קיצוני המפיץ דברי שנאה והסתה חריפה לאלימות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת פעילי מרצ במחאה על פגישת הנשיא עם דמיטרי קיסלוב. איה יהלי מזרחי,
הפגנת פעילי מרצ במחאה על קיום הפגישה, הבוקר/איה יהלי מזרחי

מבירור עולה כי את המשלחת ארגן משרד החוץ, והוא גם נתן את המלצתו לקיום מפגש בינה לבין הנשיא. גורם שנכח בפגישה אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי הנשיא פרס, הידוע בדעותיו הליברליות ובתמיכתו בנישואים חד מיניים, גינה באוזני אנשי התקשורת הזרים את גילויי ההומופוביה ברוסיה וקרא למתן שיוויון זכויות לחברי קהילת הלהט"ב.

"הנשיא ניצל את הפגישה כדי להביע עמדות נחרצות וברורת וחד משמעיות בעד דמוקרטיזציה, חופש הביטוי, וזכויות הפרט בארץ ובעולם", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הגורם שנכח בפגישה. "הוא הדגיש את עמדתו הברורה בדבר מתן זכויות שוות להומואים ולסביות לרבות קידום חקיקה וגינוי חריף לרדיפתם בעולם".

תגובת משרד החוץ לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully