וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השד העדתי" של אמנון לוי הפכה ללהיט אנטי-ישראלי באיראן

6.2.2014 / 11:07

אתר שמתרגם לפרסית חומרים מעברית מראה כי התוכן הלוהט ביותר שלו באיראן הוא "השד העדתי" של אמנון לוי. הסדרה אף משמשת את התקשורת במדינה למתקפה נגד ישראל

נתונים המסכמים את פעילותו של אתר האינטרנט "טהראן-חיפה-תל אביב" ("TeHTel") שמפעילים חוקרי אוניברסיטת חיפה ואשר מתרגם חומרים מעברית לפרסית, מראים כי "השד העדתי" של אמנון לוי היא התוכן הישראלי המבוקש ביותר כיום באיראן.

"השד העדתי" היא סדרת כתבות אשר שודרה בערוץ 10 ועסקה בפערים ביו יהודים-מזרחים ליהודים-אשכנזים, וכיום היא זוכה לעדנה מחודשת דווקא במפרץ הפרסי. החוקרים המפעילים את האתר מספרים כי הסדרה הפכה באמצעותם לויראלית ופופולארית בקרב הרשתות החברתיות השונות – הפייסבוק ואחיותיה האיראניות ה-Balatarin ו-Azadegi.

האתר "TeHTel" הוקם במטרה להציג לאזרחי איראן את המתרחש בחברה הישראלית ועל מנת ליצור דו שיח בין ישראלים ואיראנים באופן בלתי אמצעי. באתר עולים כתבות, סיפורים ושירים ישראלים מתורגמים לפרסית, והכניסות אליו אף הביאו את המשטר להכריז עליו כעל סוכן של המוסד הישראלי.

"כשהם צופים בסדרה הם משייכים עצמם לצד המזרחי"

העניין שיצרה הסדרה של לוי ברשתות החברתיות באיראן הוביל לעיסוק בנושא גם בתקשורת האיראנית. באתר "שיעה אונליין", אתר שנוקט קו שמרני אנטי-ישראלי, השתמשו בסדרה על מנת לתקוף את ישראל על כך שעדיין יש בה אפליה על רקע גזעי.

ד"ר סולי שאהוור, ראש מרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ ומי שעמד מאחורי הקמתו של האתר, מסביר את העניין בסדרה: "המשטר האיראני הפך את ישראל ב-35 השנים האחרונות לאחד הסמלים השנואים ביותר. ברגע שיש קרע בין חלקים גדולים בעם מול המשטר ומתחילים להבין שהמשטר מושחת ומשקר, מתחילים להתעניין דווקא בישראל, שסומנה כל השנים כ'שטן'. כך הם מגיעים לאתר שלנו ורואים שבמקרים רבים אנחנו מתמודדים עם אותן הבעיות", הוא אומר.

"הם רואים שגם בישראל יש סוגיה של התמודדות בין עדות שונות, וכך גם באיראן, שם חיים פרסים לצד ערבים, לצד כורדים, טורקמנים ואחרים. כשהם צופים בסדרה של אמנון לוי - אני מניח שהם משייכים עצמם אוטומטית לצד המזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully