וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הענקת פרס לציפורי? קשה לחשוב על בדיחה גדולה יותר בעיתונות הכלכלית"

12.2.2014 / 10:56

ח”כ לשעבר עינת וילף, המסוכסכת עם סגן עורך גלובס אלי ציפורי יוצאת בחריפות נגד הענקת הפרס לו ביום ראשון הקרוב. גלובס: ”טענותיה ותסכולה עולים בקנה אחד עם נימוקי הפרס"

חברת הכנסת לשעבר ד"ר עינת וילף, יוצאת נגד הענקת הפרס לתקשורת כלכלית איכותית לסגן עורך גלובס אלי ציפורי, ואומרת ש"קשה לחשוב על בדיחה גדולה יותר בתחום העיתונות הכלכלית" ומכנה אותו "מכחיש ריכוזיות".

וילף וציפורי מסוכסכים מזה שלוש שנים, לאחר שציפורי לעג לראיון של וילף בעיתון המתחרה "דה מרקר", ובגלובס תארו את פועלה של וילף במילים "אחרי כהונה של בערך שתי דקות בכנסת, אחרי רקורד ציבורי שמסתכם, פחות או יותר, בכלום". וילף טענה שהעיתון רודף אותה.

פרס העיתונות הכלכלית, בגובה 5,000 דולרים, יוענק לציפורי ביום ראשון הקרוב מטעם "האגודה לזכות הציבור לדעת", בגין "תקשורת כלכלית אמיצה המדווחת על נושאים כלכליים כהווייתם, ללא התחשבות בגורמים עסקיים, פוליטיים, תקשורתיים ואחרים". אולם חברת הכנסת וילף, יוזמת הצעת החוק לפירוק הריכוזיות במשק, דווקא מאשימה את ציפורי בהתחשבות קודם כל בבעלי אינטרס ועניין ולא הציבור.

גלובס: "טענותיה ותסכולה עולים בקנה אחד עם נימוקי הפרס"

"מעטים העיתונאים שפעלו במסירות כה רבה בשירות 'הטייקונים' ובעיקר אלה שעמדו להינזק מהמאבק כנגד הריכוזיות", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה וציטטה דברים שכתב יו?ר היוזמה לפירוק הריכוזיות לאגודת לדעת: ?אלי ציפורי היה מגדולי 'מכחישי הריכוזיות', באותם ימים שעוד היו כמה כאלה. כתיבתו של ציפורי בשנים האחרונות אכן התאפיינה בביקורתיות - נגד אישים וגופים הלוחמים נגד הריכוזיות במשק הישראלי".

"כתבתו של אלי ציפורי בגלובס, משרתם של 'הטייקונים', נועדה להפחיד אותי ו?להרוג אותי כשאני עוד קטנה? ובכך למנוע ממני לנהל את המאבק כנגד הריכוזיות עד סופו", טוענת וילף. "היא הייתה יריית הפתיחה בקמפיין הפחדה והכפשה מתמשך (שלשמחתי נכשל) שנועד להניא אותי מהמאבק כנגד הריכוזיות".

עורך "גלובס", חגי גולן ומנכ"ל "גלובס", איתן מדמון מסרו בתגובה: "אלי ציפורי סבור כי בעיית הריכוזיות נופחה בתקשורת מעבר לכל פרופורציה, וגם אם היא קיימת, היא אינה הבעיה המרכזית של הכלכלה הישראלית. העיסוק האובססיבי של חלק מכלי התקשורת בה, חלקו ממניעים שאינם עניניים, הסית והסיט את הדיון הציבורי מבעיות חשובות, מרכזיות ובעלות משקל מהותי יותר בכלכלה".

עוד הוסיפו גולן ומדמון כי "זכותו המלאה של ציפורי לחשוב אחרת מהמקהלה שניפחה והוציאה מכל פרופורציה את בעיית הריכוזיות מעל ומעבר למשקלה האמיתי. ימים יגידו, האם חוק הריכוזיות שעבר בכנסת, אכן יפתור את בעיות יוקר המחיה והתחרותיות במשק הישראלי".

"אנו דוחים בשאט נפש, את השימוש המניפולטיבי בהגדרה "מכחיש הריכוזיות" והקונוטציה הנילוות לו. אנו גאים בזכייה של ציפורי בפרס זה, ומצדיעים לעבודתו העיתונאית האיכותית במשך שנים ארוכות", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully