וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבחנה: דפוס פעולה קבוע

12.2.2014 / 15:46

לפני כחודשיים רכש ”ישראל היום” את בית הדפוס ששימש את מעריב באיזור התעשייה בבת-ים, ומאז השמיש אותו להדפסה בתפוצה רחבה המתאימה למידותיו. אמש הודפס בו לראשונה העיתון

ב"ישראל היום" מציינים היום את מה שהם מגדירים כ"יום חג ונקודת ציון היסטורית בענף העיתונות המודפסת בישראל": אור ליום אתמול, החלה הדפסת העיתון בבית הדפוס החדש.

כזכור, לפני כחודשיים רכש "ישראל היום" את בית הדפוס ששימש את "מעריב" באיזור התעשייה בבת-ים. בית הדפוס נרכש מידי קבוצת עמוס מימון, אשר רכשה את בית הדפוס מידי הנאמן מטעם בית המשפט בתיק "מעריב". בכך למעשה הופסקה העסקה בת עשרות מיליוני שקלים בשנה להדפסת גליונות "ישראל היום" בבית הדפוס של קבוצת הארץ "גרפופרינט" שבקיבוץ תל יצחק.

ב"ישראל היום" הציעו עוד לפני כן לרכוש את בית הדפוס של "מעריב" מידי נאמני העיתון בסכום של 50 מיליון שקלים, כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אולם ההצעה נדחתה. במקביל, נציגיו של מו"ל העיתון שלדון אדלסון תרו אחר הזדמנות עסקית להקמת בית דפוס עצמאי. מי שרכש לבסוף את בית הדפוס של "מעריב" מידי נאמני החברה הוא כאמור איש העסקים עמוס מימן, ששילם עבורו 65 מיליון שקלים. מימן לא מימש במקום כל פעילות עסקית, ועל פי ההערכות הוא מכר ל"ישראל היום" את בית הדפוס ברווח של כ-15 מיליון שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ציון דרך חשוב בהמשך ההתחזקות". "ישראל היום", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האווירה בבית הדפוס היתה נרגשת"

מאז רכישת בית הדפוס, ביצע העיתון השקעות נוספות, שנועדו להשמיש את מכונות ההדפסה, שלא הופעלו משך חודשים ארוכים, מאז הופסקה בו הדפסת "מעריב". במקביל, בעיתון גייסו צוות הכולל בשלב זה עשרות עובדים, חלקם עובדים-לשעבר בבית הדפוס, וחלקם עובדים חדשים, וכן הוחל בהליך התאמת מערך ההדפסה וההפצה לצרכי התפוצה רחבת ההיקף של "ישראל היום".

על פי סקר TGI האחרון "ישראל היום" המשיך את מגמת ההתחזקות שלו גם ב-2013. העיתון מבית שלדון אדלסון זכה בחציון השני של 2013 לחשיפה של 38.6% המעניקה לו את המקום הראשון, ו"ידיעות אחרונות" אחריו במקום השני עם חשיפה של 38.4%. יש לציין כי בשקלול השנתי לכל 2013 - החשיפה לשניהם זהה ועומדת על 37.7%.

ב"ישראל היום" מסרו היום כי "האווירה בבית הדפוס היתה נרגשת, כאשר לכל הנוכחים – צוות הדפסים והמפיצים, ומנהלים, אנשי מערכת ואורחים – היה ברור, כי נקבעה מציאות חדשה: לאחר שנים של הסתמכות על בתי דפוס חיצוניים, "ישראל היום" ייהנה מעצמאות מוחלטת בכל הקשור לכמויות עותקים ודפים, ונאמן לדרכו – ימשיך בשיפור השירות לציבור הקוראים".

מהנהלת העיתון נמסר: "תחילת ההדפסה של העיתון בבית הדפוס של העיתון הינה ציון דרך חשוב בהמשך התחזקות "ישראל היום" כגוף התקשורת המוביל במדינה. היא משקפת את הצלחת העיתון בקרב הציבור, הגידול המתמיד בביקוש לעותקים, וביסוס מעמדו כעיתון הנקרא ביותר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully