וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס מזלזל, טונים צורמים ושידור שקורס לפני הזמן. רשות שידור בקומה

17.2.2014 / 12:33

לאחר הביקורת על סיקור מותו של אריק איינשטיין והסופה, הגיע תור מצבו של שרון טרם מותו לעלות על המוקד ברשות השידור - כך עולה ממסמך מיוחד שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה

שבוע לאחר שהסתיימו 30 הימים למותו של אריאל שרון, ועובדי מערכת החדשות של ערוץ 1 מתחילים להציף כלפי מעלה תלונות על תפקוד מערכת החדשות בעת סיקור ימיו האחרונים של ראש הממשלה לשעבר. עיקר התלונות, כפי שפורטו במסמך מיוחד שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה - מצביעות על היעדר מעורבות של מנהלים בסיקור, הטלת עיקר העבודה על צוותי הסיקור הטכני מתל אביב, וחוסר בסיוע מצד הצוותים בירושלים - עד ל"קריסה" שהביאה לסיום מוקדם מהצפוי של השידורים המיחדים.

אמיר גילת: "סיקור הסופה הוא יום הכיפורים של ערוץ 1"

חוסר שביעות רצון ברשות השידור מסיקור מותו של אריק איינשטיין

הצוותים הטכניים בשטח שהגיעו מהמערכת בתל אביב והעבירו את השידור לערוץ 1 טוענים כי זכו מצד מערכת החדשות בירושלים ל"יחס מזלזל, פוגע, ציני ותוקפני", כך לדבריהם. הם אף טוענים כי כתבים ששידרו במשך ימי הסיקור המיוחד עודדו על ידי מערכת החדשות בירושלים להתלונן עליהם, למרות העבודה האינטנסיבית. על הדברים חתומים 13 איש שהיו חלק מצוות השידור המיוחד.

"לא נראה מפיק או מנהל בשטח"

"עכשיו, כשהכל נגמר, אפשר לדבר. 11 ימים נמשך הסיקור התקשורתי סביב מצבו של אריאל שרון ועד ההודעה על פטירתו, 11 ימים שבהם צוותים של מערכת תל אביב עושים את עיקר המלאכה", נכתב. "לא הגיע כל תגבור צוותים מירושלים או מחיפה, לטובת הקלה על צוותי ת"א .. . מערכת החדשות וההפקה בירושלים לא טרחו לברר ולהתעניין במצבם של האנשים הפועלים בשטח, ולו רק בענייני מזון ושתיה".

הטענות מופנות גם לחברי הנהלת הרשות והנהלת מערכת החדשות, כאשר הצוותים טוענים כי במשך ימי השידור האינטנסיביים "לא נראה מפיק או מנהל בשטח. כל ההתקשרות עם הצוותים נעשתה בטלפון, לפעמים בטונים צורמים תובעניים ומזלזלים".

"בשעה 19:30 הוחלט על סגירת השידורים בשל קריסת אנשי הצוות"

מהתלונה אף עולה כי השידור המיוחד של ערוץ 1 הופסק מוקדם מהצפוי, על פי הטענות בגלל חוסר היכולת של אנשי הצוות לתפקד. "בשעה 19:30 הוחלט על סגירת השידורים מבית החולים, וזאת בשל קריסת אנשי הצוות, כאשר הכוונה המקורית היתה להמשיך ולשדר עד השעה 22:00", נכתב בתלונה.

אירוע מותו של אריאל שרון הוא אירוע החדשות השלישי בעת האחרונה שלאחריו צפות טענות על תפקוד לקוי של מערכת החדשות של ערוץ 1. קדמו לו סיקור מותו של הזמר אריק איינשטיין, וסיקור סופת השלגים בתחילת השנה. לאחר שני אירועים אלה נפתחה בדיקה פנימית של רשות השידור.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התעסקות היתר של מערכת וואלה בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון מעלה תהיות רבות בשל העובדה כי עורך האתר ינון מגל סיים את עבודתו בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון ברגשות מעורבים. עצם ההתעסקות עם נושאים רדודים ורכילותיים אשר בינם לבין המציאות אין דבר , מצביעה יותר מכל על כך שיש פה מעורבות של גורמים אינטרסנטיים, ללא אחיזה בתוכן עיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully