וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הוקפא איתור ראש אגף ההסברה במשהב"ט; "מכרז שהולך ונהיה פארסה"

19.2.2014 / 14:25

החלטה פתאומית של מנכ”ל המשרד דן הראל הביאה לעצירת ההליכים לתפקיד הרגיש - כך נודע לוואלה! ברנז’ה. ובתוך כך, שורת בכירים שהגישו מועמדותם תגיש תלונה למבקר המדינה

כמה מהמועמדים לתפקיד הבכיר של ראש אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון מתארגנים בימים אלה לקראת הגשת תלונה למבקר המדינה ולנציבות שירות המדינה עקב החלטת מנכ"ל המשרד להקפיא את המכרז - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

פרסום ראשון: מי המתחרים על התפקיד הנכסף של ראש אגף הדוברות במשרד הביטחון?

המכרז לתפקיד הבכיר, אשר מעמדו שווה לזה של אלוף בצה"ל, נפתח על ידי נציבות שירות המדינה לפני ארבעה חודשים. עשרות דוברים, אנשי מערכת הבטחון ואנשי תקשורת בכירים הגישו את מועמדותם ולאחר שני סבבי מיונים ומרכזי הערכה צומצמה הרשימה ל-16 איש. ההליכים הסתיימו לפני שבועיים, ובפני הוועדה אמורים היו לעמוד שמונה מועמדים סופיים מהם ייבחר ראש האגף.

"נדרוש מכל גורם אפשרי להתערב בנושא"

אולם, לוואלה! ברנז'ה נודע כי החלטה פתאומית של מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') דן הראל הביאה לעצירת ההליכים. זו הפעם השנייה בתוך שנה וחצי שהמכרז בפומבי נעצר - וזאת מבלי שניתן למתמודדים נימוק מניח את הדעת. הם, מצידם, מתחילים לכעוס. "המכרז הקודם בוטל גם הוא בנסיבות דומות, אחרי שכבר ראיינו שמונה מועמדים ולא בחרו אף אחד אחד מתוכם", מספר אחד המועמדים שביקש שמו לא יפורסם. "כמו הפעם, גם אז הגענו למצב שאנחנו מסיימים עם רשימה מכובדת של אנשים ראויים ובעלי יכולות ברורות לקיים את התפקיד".

בימים אלה מתגבשת קבוצת מועמדים שמתכוונים לפנות בנושא לגורמי ביקורת שיבדקו את התנהלות משרד הבטחון. התלונה תועבר למבקר המדינה, לנציב שירות המדינה ולמבקר מערכת הבטחון. "אנחנו נדרוש מכל גורם אפשרי להתערב בנושא ולהסיר את העמימות בנוגע להחלטה של משרד הבטחון להקפיא את המכרז ומה בדיוק עומד מאחוריה. מדובר במכרז עמום שהולך והיה פארסה", הוא אומר.

"'תהליך ארגוני-אסטרטגי'? "לא יודעים אפילו מה המשפט הזה אומר"

ומה עומד מאחורי ההחלטה להקפיא את המכרז? במשרד הבטחון שומרים על עמימות. "המכרז לתפקיד ראש אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון הוקפא באופן זמני, עד לסיום תהליך ארגוני-אסטרטגי, שמוביל בימים אלה מנכ"ל משרד הביטחון", אומרים במשרד הביטחון לוואלה! ברנז'ה. כתב צבאי המסקר את משרד הבטחון אומר היום כי מדובר בתשובה עמומה למדי. "ההתנהלות הזו עושה רושם של ניסיון למשוך זמן", הוא אומר. "בצדק המועמדים מרגישים שהעצבים שלהם כבר מרוטים, והספקולציות מתחילות לרוץ".

"תנסה לחשוב מי המרוויח העיקרי מדחייה חוזרת ונשנית של איוש התפקיד, גם אם לא מיוזמתו", אומר אחד המועמדים, שמאחוריו שורה של תפקידי דוברות בכירים הן בשירות המדינה והן בסקטור הפרטי.

מי?

"מי שממלא אותו עכשיו, למשל, שצובר בינתיים עוד ניסיון בתפקיד".

מתחרה שלך?

"נכון".

אז זה לא "תהליך ארגוני-אסטרטגי" כמו שאומרים במשרד?

"אנחנו לא יודעים אפילו מה המשפט הזה אומר".

זמני זה קבוע

את תפקיד ראש אגף דוברות והסברה של משרד הבטחון ממלאת כיום אורנה שמחוני-עופר, על תקן ממלאת מקום. שמחוני-עופר שימשה בעבר כסגנית דוברת "סלקום" וכדוברת חברת כרטיסי האשראי "כאל", תפקיד ממנו פרשה לאחר שבעלה מונה לתפקיד בכיר במערכת הבטחון שדרש את עזיבתה לחו"ל.

מתחריה של שמחוני-עופר על התפקיד הנכסף רומזים על ניגוד עניינים בטיפול שלה של שאילתות שנוגעות למכרז שבו היא עצמה מתמודדת. במשרד ביקשו להבהיר בעניין זה כי "ממלאת מקום ראש אגף דוברות והסברה, ארנה שמחוני-עופר, אינה מטפלת בשאילתות הנוגעות למכרז. כל הפניות בנושא מטופלות על ידי ראש היחידה לתקשורת, אסף זוהר".

על שאלה שנשלחה למשרד הבטחון, מדוע לא נמסרה למתמודדים הודעה על ההחלטתו של הראל להקפיא את המכרז - בחרו במשרד שלא לענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully