נושאים חמים

מי נגד מי אחזקות

הנה מידע שלא תקראו ב"מאקו": טור התקשורת "מי נגד מי" המתפרסם במגזין סופ"ש של האתר פועל בחסות חברת ההפקות "קסטינה" - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה

טור ביקורת התקשורת "מי נגד מי" המתפרסם במגזין סוף השבוע של "מאקו", פועל בחסות חברת "קסטינה" - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה. אביב הורביץ, אשר כותב את הטור, מתוגמל עבורו מטעם חברת ההפקות - ולא מטעם הזכיינית קשת המפעילה את האתר.

חברת "קסטינה" נמצאת בבעלותו של אמנון רבי, מי שהיה במשך חמש שנים עורך עיתון "העיר" של רשת שוקן, העיתון בו התפרסם טור ביקורת התקשורת "מי נגד מי" של הורביץ לראשונה. מאוחר יותר הצטלבו דרכיהם של רבי והורביץ גם בקבוצת מעריב.

"קסטינה", החברה בה מועסק הורביץ, מפיקה כיום תכניות בעיקר עבור קשת בהן את "אנשים", "שלוש", "נשואים פלוס" ו"הבוקר של קשת" - אשר הורביץ שימש בעבר כעורך שלה. קסטינה גם משמשת כחברת הפצת פורמטים, למשל, היא מפיצה פורמט שעשועון שפיתח אסי עזר - טאלנט של קשת. נוסף להפקות השותפות מפיקה "קסטינה" עבור קשת גם את טור ביקורת התקשורת של הורביץ.

אמנון רבי אישר את הפרטים. לשאלה אם היה מגיע לפתחו אייטם דומה הוא לא היה תוהה היכן מסתתר לו הגילוי הנאות, השיב אביב הורביץ: "מבחינה פורמלית, 'קסטינה תקשורת' היא המעסיקה שלי. מבחינה מהותית, 'קסטינה תקשורת' היא הגורם המתווך שדרכו אני מקבל את שכרי מאתר mako, שאליו אני משתייך מזה שנה וחמישה חודשים. התלבטתי האם להלאות את הקוראים בעוד גילוי נאות על האופן המדויק שבו אני מקבל את שכרי. למרבה השמחה, פתרתם לי את הדילמה בכך שאתם עושים זאת במקומי. עם זאת, בכל אייטם שפורסם ב'מי נגד מי', שבו סברתי כי עשוי להיות צורך במתן גילוי נאות על תכניות טלוויזיה שערכתי בעבר, כך נהגתי".

עוד הוסיף הורביץ כי "לאור תשומת הלב המבורכת שהחלטתם להקדיש לסוגיית הגילוי הנאות, אני משוכנע שתעדכנו את קוראיכם בעיתוי פרסום האייטם בנוגע אליי, שלושה ימים בלבד לאחר שעסקתי ביחס המועדף שמקבל ב'וואלה' ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבות צינזור ידיעות שליליות הקשורות אליו ולרעייתו, ו/או בכפל התפקידים השנוי במחלוקת של כתב 'וואלה' חגי אוזן, המשמש במקביל לעבודתו העיתונאית כמנהלה האישי של זמרת מטעם חברת ההפקות של אייל גולן. אם, למרבה ההפתעה, גילוי נאות שכזה לא יפורסם, אני משוכנע שיהיה זה אך ורק צירוף מקרים".