וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בלוד נגד מעבר גל"צ: "להביא מוקד של חילול שבת לתוך שיכון חב"ד?"

24.2.2014 / 13:27

למרות שבמשרד הבטחון נמנעו מלומר את המיקום אליו מיועדת התחנה הצבאית לעבור - לוואלה! ברנז'ה נודע מיקומה המדויק - הנמצא בקירבת שכונה חרדית, שתושביה כבר זועמים

מעבר תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל לעיר לוד, עליה הודיע בשבוע שעבר שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, אמנם נמצא כרגע רק על הנייר - אבל בעיר עצמה הוא כבר מתחיל לעורר תסיסה. למרות שבמשרד הבטחון נמנעו מלומר את המיקום אליו מיועדת התחנה לעבור - לוואלה! ברנז'ה נודע מיקומו המדויק: הבניין שמשמש את התיכון הדתי "בנות מנחם" שבשכונת נווה אורנים, הידועה כמעוז נדלנ"י של קהילת אנשי חב"ד.

פרסום ראשון: מפקד גל”צ ירון דקל פתח את תהליך איתור ראש מחלקת החדשות לעובדי התחנה בלבד

ההודעה מעוררת תרעומת בקרב אנשי הקהילה, ובעיתונות החרדית כבר גועשות הרוחות. הרב יענקל'ה גלויברמן, מראשי קהילת חב"ד ותושב השכונה, אמר כי בכוונתו לפנות לשר הבטחון ולהביע את מחאתו על המהלך. "להביא מוקד של חילולי שבת אל תוך שיכון חב"ד? אני רואה את זה בחומרה רבה. עד היום לא התערבתי במה שהוא שקשור לשכונה, אבל כשזה הורס את הצביון אתייצב כחומה בצורה", אמר לאתר "שטורעם" המסקר את הנעשה בקהילה. "מסביב למבנה המדובר גרים הרבה חב"דניקים. כל רחוב רמז ופנקס מלא בחב"דניקים וכך גם שכונת נווה אורנים. אם הפרסום נכון, אצטרך לדבר באופן אישי עם שר הבטחון".

"הרבי מלובביץ' בטח היה מתנגד לזה"

תושב נוסף של השכונה, עו"ד ישראל תעיזי, אמר כי "לא מתאים שתהיה תחנה של גלי צה"ל מול הבית, ולא רק מסיבות רוחניות, אלא גם מסכנות גשמיות: תחנת רדיו זה אנטנות, משדרים וכל מה שכרוך בזה". הוא הוסיף כי התושבים כבר מארגנים עצומה בנושא שתוגש לראש העיר.

תושבי השכונה מספרים כי בעבר הרחוק, לפני כארבעים שנה, ביקשה חברת האוטובוסים "אגד" לבנות במקום תחנת אוטובוסים שתמוקם בשטח שמאחורי הישיבה. הרב אפרים וולף הוציא אז מכתב נגד התוכנית, וב"אגד" וויתרו על הרעיון לבנות בניין ציבורי בלב בשכונה חסידית. "שיכון חב"ד הוא לא המקום לכך ועלינו לעקור את הרעיון מהשורש", אומר תושב המקום הרב נחום קפלן. "ראשית - כי יש כאן סיכון של קרינה. שנית - כי לא מתאים שחיילים וחיילות יסתובבו באזור ויחללו שבת. מה גם שהבניין הזה מיועד לתיכון, אז מדוע שינו את היעד? זה לא מתאים לנו והרבי (הרבי מלובביץ', ד.א) בטח היה מתנגד לזה".

"הסיכויים של תושבי השכונה לעצור את המהלך הם קטנים"

מנגד, גורם בעיריית לוד אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי למרות התנגדויות של תושבים, הרב הרשמי של השכונה החב"דית הרב ברוך-בועז יורקוביץ נפגש בנושא עם ראש העיר ולא הביע את התנגדותו למהלך. הרב הביע הבנה שלאחר שהוחלט על המהלך, הסיכויים של תושבי השכונה לעצור אותו הם קטנים.

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "עיריית לוד רואה במעבר גלי צה"ל ללוד אמצעי לשיפור תדמיתה של העיר וכמהלך שיחזק את העיר חברתית וכלכלית, תוך יצירת חיבור וקשר לעיר, בניית מגורי חיילי התחנה בלוד והתחייבות של התחנה למחויבות קהילתית ערכית מול תושבי העיר לרבות ביצוע חונכות לנערים ונערות מלוד על ידי חיילי התחנה, פרויקט שהערך המוסף שלו הוא גדול" .

עוד הוסיפו בעירייה כי "השטח המיועד להקמת התחנה אינו בשכונה דתית ואין המדובר כפי הידוע בכפייה חלילה כלפי חיילים לעבוד בשבת או בחגים. באשר לאנטנות הרי שאם יותקנו כאלה, העירייה תוודא שלא תהיה כל סכנת קרינה ובכל מקרה שלא תהיה כל הפרעה לתושבים המתגוררים בסמוך".

תגובת משרד הבטחון לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully