וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווים שהוועדה לא תהפוך את רשות השידור לסידור עבודה עבור חבריו של לנדס"

24.2.2014 / 18:01

אנשי הצוות הטכני של רשות השידור צפויים להיות העיקריים שבהם תהיה פגיעה ממסקנות ועדת לנדס המסתמנות, שכן אלף עובדים צפויים להיות מפוטרים ומרביתם אנשי מנהלה

"עובדי רשות השידור שכבר פרשו הונו על ידי המדינה וועדת לנדס לא נותנת התייחסות לעניין הזה - אנו מקווים שהוועדה לא תהפוך את רשות השידור לסידור עבודה עבור חבריו של לנדס" - כך מגיב היום משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים והנדסאים בערוץ הראשון למסקנות המסתמנות של הוועדה. אנשי הצוות הטכני של רשות השידור צפויים להיות העיקריים שבהם תהיה פגיעה, שכן אלף עובדים צפוים להיות מפוטרים ומרביתם אנשי מנהלה וצוות טכניים.

"ועדת לנדס, עשתה 'קופי- פסט' על דוחו"ת קודמים והוציאה מאות אלפי שקלים מקופה ציבורית לטובת דו"ח שאין חדש תחת השמש", תוקף יו"ר הוועד את הוועדה. "אנו העובדים מתנגדים נחרצות לקיצוץ הנרמז בפרסומים של כאלף עובדים ואנו רוצים לשמור על הסכם הרפורמה שבסיסו סוכם, שבסופו של הליך הרפורמה יופרשו כ-700 עובדים. יש לציין שעד ליום זה בגלל אי כניסתה של הרפורמה פרשו 300 עובדים ללא תנאי הרפורמה".

מסתמן: מינהלת שתיערך להחליף באופן הדרגתי את רשות השידור

על פי הפרסומים היום, ועדת לנדס אשר צפויה להגיש את מסקנותיה עד סוף השבוע תמליץ כי רשות השידור החדשה תכלול לכל היותר 700 עובדים ותפעל בתקציב של כ-600 מיליון ש"ח. מדובר בקיצוץ תקציבי של 400 מיליון ש"ח בשנה, ופיטורים של כאלף עובדים. המלצות הוועדה ילוו בהצעת חוק רשות שידור חדש, ועל מנת שהמסקנות ייושמו על הממשלה לאשרו.

כפי שמסתמן כעת תוקם מינהלת שתיערך להחליף באופן הדרגתי את רשות השידור במשך תהליך של כשנה. בסוף ההליך צפויים לפעול שלושה ערוצים: ערוץ 1 אשר יוקם מחדש, ערוץ בערבית, וערוץ ילדים ונוער שיבוסס על תכנית הטלוויזיה החינוכית. מערכות החדשות של רשת ב' ושל ערוץ 1 יאוחדו, מחלקת התכניות תיסגר וכל הפקות הטלוויזיה ייצאו למפיקים חיצוניים.

באגודת העיתונאים בירושלים אמרו היום כי בכוונתן לנקוט "בכל אמצעי משפטי אפשרי כדי להגן על פרנסתם של מאות עובדים העושים את עבודתם נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully