נושאים חמים

בלעדי: בר מוחא תובע את רשות השידור במיליון שקלים; "משימת חיסול מגמתית"

אגודת העיתונאים בת”א הגישה תביעה בעקבות כתבתו של ניסים מוסק ב”יומן” אודות המתרחש באגודה: ”היוזמה הייתה של משה נסטלבאום אשר תכנן לבוא חשבון עם התובעים”

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

אגודת העיתונאים בתל אביב בראשות יוסי בר מוחא הגישה תביעה כספית על סך מיליון שקלים נגד מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ', מנהלי חטיבת החדשות בהווה ובעבר אלון מזר ומשה נסטלבאום, עורכי "יומן" ענת שרן ואדי אהרונוף והעיתונאי ניסים מוסק. התביעה, אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, הוגשה בעקבות כתבה של מוסק ששודרה ב"יומן" אחרי שנתיים של צילומים ועריכות ולפי האגודה מטרתה הייתה "משימת חיסול מגמתית ומשמיצה".

בתביעה, אשר הוגשה על ידי פרקליט האגודה עו"ד אילן בומבך, נכתב כי היוזמה לכתבה הייתה של משה נסטלבאום "אשר תכנן במשך תקופה ארוכה לבוא חשבון עם התובעים משום שהעזו להגיש מספר תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה וכן עתירות נגד רשות השידור ובכיריה". בין השניים קיים סכסוך קשה ומתוקשר הנמשך מזה כמה שנים.

"התכלית הדומיננטית של הכתבה שהיא השחרת שמם"

"הכתבה עצמה נערכה בצורה מגמתית על מנת להשחיר ככל הניתן את שמם של התובעים", כותב בומבך. "מר מוסק ועורכי הכתבה עשו שימוש באמצעי עריכה שונים על מנת לקדם את התכלית הדומיננטית של הכתבה שהיא השחרת שמם".

הכתבה נפתחה בימים "מדוע עיתונאים עוזבים את האגודות הוותיקות ואיך כל זה קשור לעומד בראש האגודה?", מוסק תאר בכתבה כי "עיתונאים רבים ובהם חברי אגודת העיתונאים תולים אם האשם במצבה המדרדר של האגודה במנכ"ל יוסי בר מוחא", והוסיף כי "חברי אגודה לשעבר מוטרדים מכך שעלות שכרו של בר מוחא מגיעה ליותר מחמישים אלף שקל בחודש".

בתביעה מצוין כי 13 מתוך 15 הדקות התבה עסקו ישירות בבר-מוחא, וכי למרות שהיא עוסקת לכאורה גם בארגון העיתונאים - לא נאמרה בה ולו מילת ביקורת אחד עליו. "מר ומתוקשר הנמשך מזה כמה שנים. יוני בן מנחם ויוסי בר מוחא מוסק קובע כי מצבה של האגודה 'מתדרדר' מבלי לתמוך זאת בעובדות", כותב בומבך. "העובדות הן ממנו והלאה, והוא מנסה ליצור אצל הצופים תמונה מעוותת לגבי אגודת העיתונאים".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר-מוחא התריע בפני הנהלת רשות השידור, כי אם תשודר בערוץ הראשון כתבת תחקיר "מגמתית ומשמיצה" נגדו הוא יגיש תביעה משפטית. בעקבות פנייתו הנחה מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם את נסטלבאום שלא לעסוק בכתבה ומינה את רכז הכתבים של המערכת כאחראי על הכנתה.

תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.