וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין כוח בעולם שיצליח למנוע את הקיצוץ בתקציב רשות השידור החדשה לכשתוקם"

ח"כ איתן כבל

6.3.2014 / 12:57

מצד אחד מוציאים את הפוליטיקה מהרשות, אבל מצד שני מחזירים אותה בגאון בדלת הראשית. מי שהיה השר האחראי על רשות השידור, ח”כ איתן כבל, מנתח עבור וואלה! ברנז’ה את מסקנות ועדת לנדס

קודם כל ולפני הכל בהצלחה מעומק הלב. לפחות על פי המשתקף מהפרסומים בדבר מסקנות ועדת לנדס מדובר במהפכה של ממש. בכל אשר תלוי בי אפעל בכל כוחי למימוש התכניות. עכשיו בלי אבל, אלא יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר ברשות השידור ששבעה מאין ספור ועדות, דו"חות ורפורמות. התקווה היא שהפעם הכוונות הטובות גם יתממשו.
מקריאה ראשונית של המלצות הוועדה בולטות שלוש נקודות שדורשות העמקה והתייחסות שאם לא ינתן להן מענה מדויק נמצא את עצמנו במשבר חדש.

סגן הממונה על התקציבים על ועדת לנדס: "גם העובדים יודעים שזה הדבר הנכון"

ארדן ולפיד הודיעו: אגרת הטלוויזיה תבוטל בעוד שנה

נקודה ראשונה: מי יממן את הרשות? מדובר במאות מיליוני שקלים מדי שנה. נכון לרגע זה, אם הבנתי נכון את מסקנות הוועדה, השלמת המימון תגיע ממשרד האוצר. משמעות העניין היא פשוטה, מצד אחד מוציאים את הפוליטיקה מהרשות (בהסתמך על החוק שהנחתי לפני מספר שנים), אבל מצד שני מחזירים אותה בגאון בדלת הראשית כשקובעים שמי שיממן את הרשות החדשה זה משרד האוצר שבראשו עומד אדם פוליטי. בכך, הרשות עלולה להיות כלי בשרות שר האוצר על כל המשתמע מכך. אין צורך להרחיב מדוע מצב שכזה איננו רצוי.

מי הממנה של בעלי התפקידים ברשות?

יתרה מכך, אם בימים אלה מקצצים בתקציב הביטחון ובתקציבי רווחה, ברור לכולנו שאין כוח בעולם שיצליח למנוע את הקיצוץ בתקציב רשות השידור החדשה לכשתוקם.
שאלה דרמטית נוספת שעדיין אין עליה תשובה ברורה היא מי הממנה של בעלי התפקידים ברשות? אמנם על הנייר אפשר להוציא את הפוליטיקאים מהרשות אבל בפועל אם לא יקבעו כללים ברורים הפוליטיקה תמשיך לשלוט במסדרונות רוממה. זאת, לא רק בגלל השאלה הקודמת של מי המממן אלא גם בגלל השאלה מי הממנה.

אין לי כרגע פיתרון קונקרטי לשתי השאלות החשובות והמורכבות האלה, אך ברור לי כי אם לא ינתן להן מענה חד, ברור וחסר פשרות לא תהיה שום תוחלת למהפכה ועוד רפורמה תיקבר לה בתהום הנשייה.

השאלה השלישית: מה יקרה בתקופת הביניים עם ההנהלה הנוכחית והכושלת של רשות השידור? ברור לי שכבר עכשיו נדרשת פעולה מידית להקמת ועדה קרואה לרשות השידור. כל יום בו המנהלים הנוכחיים ממשיכים בתפקידם זה בזבוז כספי ציבור המהווה אות קין לאחראים.

האשמה במצבה של הרשות היא לא של העובדים

ברור הוא שידרשו פיטורי עובדות ועובדים, המהפכה לא תעבור בלי זה. אני מציע להקים כבר עכשיו מנהלת שתפעל לסייע למפוטרים בהסבות מקצועיות אם בתחום התקשורת או לתחומים אחרים הנושקים לו ותסייע להם להיקלט במקומות עבודה חדשים. זהו אתגר אמיתי וענק של העוסקים במלאכה ואני מבטיח להיות שם כדי לוודא שבתהליך הרפורמה לא יזרקו אל הרחוב, כמו בדרך כלל, עובדים ועובדות שנתנו את מיטב שנותיהם למען השידור הציבורי. האשמה במצבה של הרשות הוא לא שלהם, אלא של ההנהלה הכושלת וחשוב לזכור זאת.
אשוב ואומר, כי במה שזה יהיה תלוי בי אפעל בכל הכח על מנת להעניק רוח גבית לשרים העוסקים במלאכה, ובראשם שר התקשורת גלעד ארדן, על מנת שהחזון שמונח לפנינו יהפוך למציאות חדשה.

בשנים האחרונות הפכתי כמעט ללוחם בודד במאבק למען שידור ציבורי חופשי וחדשני המייצג את האינטרס הציבורי. המלחמה אותה ניהלתי נבעה מתפיסתי לפיה בימים בהם השידור המסחרי שולט שליטה כמעט אבסולוטית בתחום התקשורת בישראל חשיבותו של שידור ציבורי חזק ובלתי תלוי עולה לאין ערוך. אני שמח שלמאבק החשוב הזה הצטרפו שר התקשורת ושר האוצר ומאמין שנצליח להוציא את השידור הציבורי לדרך חדשה.

* הכותב הוא יו"ר סיעת העבודה וכיהן בעבר כשר הממונה על רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully