וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב: "מעשיו של בן צבי - הברחת נכסים"

9.3.2014 / 8:22

(עדכון) אחרי החלטת הנהלת מעריב שלא להוציא את העיתון לאור, יוצאים העובדים למאבק ומבקשים מביהמ”ש להוציא את העיתון מידי בן צבי. היום התקיים הדיון בבקשתו למנות כונס נכסים

(עדכון: 16:25)

עיתון מעריב לא הודפס הבוקר, והוא לא ייצא לאור בדפוס כל עוד לא יאשר בית המשפט את הקפאת ההליכים של החברה כפי שהתבקש בשבוע שעבר על ידי מו"ל העיתון שלמה בן צבי. כפי שפורסם בסוף השבוע בוואלה! ברנז'ה, בצהרי יום שישי הודיעה הנהלת העיתון הודיע לעובדים שלא להגיע למשמרת במוצאי השבת כיוון שהעיתון לא ייצא לאור. יחד עם, עם צאת השבת, הוחלט להוציא לאור מהדורה מצומצמת של חדשות בלבד בפורמט דיגיטלי.

ההחלטה להוציא לאור מהדורת בוקר דיגיטלית הגיעה לאחר מחאה מצד העובדים וטענות על פגיעה בפרנסתם. במהלך הלילה פנה וועד עיתונאי מעריב בבבקשה בהולה לבית המשפט על מנת למנוע את העברת נתונים של "מעריב" לידי "מקור ראשון" או לכל חברה אחרת. העובדים מבקשים מבית המשפט למנוע העברה של שמות מינויים, פרטים אישיים ואמצעי תשלום וכן מידע על נקודות הפצה קמעונאיות וחנויות. בבקשה נכתב כי "נכסים אלו מהווים מקור להסדר הנושים ובהעברתם ל'מקור ראשון' או לכל גורם אחר יש משום הברחת נכסים שתפגע בנושים ובעובדים".

סגירת מעריב. יוטיוב, צילום מסך
על הרצפה. מעריב/צילום מסך, יוטיוב

"מעריב זה לא רק לוגו – מעריב זה אנחנו"

"עיתונאי מעריב, שסירבו להשתתף במחיקת העיתון מהזירה הציבורית. אנחנו רוצים להודות לכל העיתונאים המסורים שעשו את העיתון של היום, והוכיחו שוב את מה שאנחנו טוענים לאורך כל הדרך: מעריב זה לא רק לוגו – מעריב זה אנחנו", כתבו בוועד לעובדים. באתר האינטרנט NRG ניתן הבוקר עדיין לראות שאריות של מחאת עובדים על גבי האתר מסוף השבוע, בדמות כותרות ייחודיות במדור הספורט שהתייחסו למצב אליו נקלע העיתון, שוב.

הבוקר (ראשון) התקיים דיון בבית משפט המחוזי בירושלים בבקשתו של בן צבי, במהלכו הביעו עובדי העיתון עמדה נחושה וקראו לבית המשפט להוציא אותו מידי בן צבי.

נושא: מחאת עובדי מערכת ספורט מעריב. nrg, צילום מסך
שאריות של מחאת עובדים מסוף השבוע. אתר NRG/צילום מסך, nrg

"הוצאת העיתון תתחדש כסדרה מיד לאחר אישור בית המשפט"

מהנהלת מעריב נמסר לוואלה! ברנז'ה כי הוצאת העיתון תתחדש כסדרה מיד לאחר אישור בית המשפט לבקשה להקפאת הליכים "ואישור תכנית ההתייעלות הכוללת הזרמה תקציבית נוספת של הבעלים לצורך המשך הפעלת העיתון". יצוין כי קבלת אישור של בית המשפט להליך כזה אינה דבר של מה בכך: הן העובדים והן נאמני מעריב הזכירו בסוף השבוע כי בן צבי רחוק מלפרוע את חובותיו, העומדים על כ-3.5 מיליון שקלים לקופת הההסדר, ואישור הקפאת הליכים בחברה יאפשר לו להתרחק מפרעון זה אף עוד יותר.

בבקשה שהגישו הנאמנים לבית המשפט הם כתבו כי "המהלך (הקפאת הליכים, ד.א) יותיר את הנושים והעובדים של מעריב בפני שוקת שבורה", והאשימו את בן צבי בכך שהגיש את הבקשה בחטף ומתחת לאפם. בארגון העיתונאים המייצג את עובדי מעריב השתמשו בניסוח הרבה פחות מעודן. בהודעה שהוציאו לתקשורת כתגובה לבקשה, מסרו אנשי הארגון בפשטות כי "שלמה בן צבי רימה את כולם לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully