וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן מבטיח רפורמה? נתניהו עדיין לא חותם על כלום

9.3.2014 / 14:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצנן מעט מההתלהבות שאחזה בשר התקשורת גלעד ארדן, כאשר הכריז בשבוע שעבר על אימוץ מסקנות ועדת לנדס: "אני לא חתמתי על שום מסמך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצנן מעט את ההתלהבות שאחזה בשר התקשורת גלעד ארדן, כאשר הכריז בשבוע שעבר על אימוץ מסקנות ועדת לנדס ואמר כי נתניהו "מבין את חשיבות המהפכה ויעשה ככל שביכולתו על מנת לקדם את אימוץ מסקנות הוועדה".

בראיון לאיילה חסון ששודר אתמול בחדשות השבת בערוץ 1 אמר נתניהו על מסמך מסקנות הוועדה כי מדובר ב"מסמך דיאגנוסטי, זו דיאגנוזה של מישהו אחד שהסתכל על זה (השידור הציבורי ,ד.א)", ברומזו כי מדובר בהמלצות שאינן מייצוגת בשלב זה את עמדתו. כאשר נשאל לעמדתו, אמר נתניהו: "אני לא חתמתי על שום מסמך".

נתניהו הוסיף כי טרם דן עם השר ארדן במסקנות, והדגיש כי מדובר בהמלצות. "אני אראה את זה ואני אתייחס לזה", אמר ראש הממשלה. חסון שאלה: "צריכים רשות גם בלי השפעות פוליטיות?", והוא ענה "נכון, בהחלט. אבל לא רק בלי השפעות פוליטיות - גם בלי רבדים של חוסר יעילות. מאמץ הדיאטה הוא על כולנו כל הזמן". נתניהו הדגיש כי הוא רואה חשיבות בשידור הציבורי וכי התחום זקוק לרפורמה, אולם כאמור לא התחייב כי יקדם רפורמה כזו או יאמץ את מסקנות ועדת לנדס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאמץ הדיאטה הוא על כולנו כל הזמן". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדן: "מזהה ניסיונות טרפוד"

ההתייחסות הפושרת של נתניהו, עד לא מזמן השר הממונה בעצמו על רשות השידור, מגיעות בתזמון רע עבור שר התקשורת. שעות ספורות לפני שידור הראיון עם נתניהו בערוץ 1 התארח ארדן באולפן "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ונשמע בטוח ונחרץ בנוגע לסיכויי הרפורמה שעליה הוא חתום לצאת לדרך. "נפרק את רשות השידור ונקים אותה מחדש בתקציב נמוך יותר ויעיל יותר: במקום מיליארד שקל, התקציב יהיה 700 מיליון", אמר.

"הרפורמה מותנית בחקיקת חוק חדש בכנסת שיאפשר לנו למנות גורם מפרק לרשות השידור, ובמקביל למנות מינהלת הקמה שתקים גוף שידור חזק ואיכותי", הוסיף בנוגע לסיכוייה של הרפורמה לעבור. "אם אני אזהה - ואני מתחיל לזהות את הפעילות בכנסת לטרפד את זה - אני מתכוון להביא בפני הממשלה הצעה למינוי של ועדה קרואה שתזיז הצידה את ההנהלה הנוכחית ותנהל את זה לפי הסטנדרטים שהממשלה חושבת שצריך לפעול על-פיהם".

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון) הציג השר ארדן לשרים את עיקרי מסקנות הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי. לאחר שסקר ארדן את המסקנות העיקריות התייחס ראש הממשלה לסקירה, ואמר כי הוא מברך את ארדן על דבר הקמת הוועדה ועבודת המטה שנעשתה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully