וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן צבי לעובדים: "אם יהיו הצעות טובות לרכישת מעריב - אקבלן בברכה"

11.3.2014 / 22:01

במכתב שכתב לעובדי העיתון ציין מו"ל מעריב כי כעת מעריב ו"מקור ראשון" באותה סירה, והאשים את ועד העובדים בהכשלת ניסיון ההבראה: "מתחילים פעם נוספת בתעלולי הסרק"

לראשונה מאז החל המשבר הנוכחי במעריב, פונה הערב (שלישי) מו"ל העיתון שלמה בן צבי ישירות אל עובדי העיתון, והודף את טענות ארגון העיתונאים והוועד. מוקדם יותר היום נעתר בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת הנהלת מעריב והנאמן ולפיו הנאמן ינהל את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ותתאפשר הגשה של הצעות לרכישת העיתונים. המשמעות בפועל היא שבפרק הזמן הקרוב פעילות החברה תהיה מינימאלית על מנת להחזיק את החברה כעסק חי. כמו כן, בית המשפט דחה את כל בקשות ההסתדרות בנוגע לטענות שהושמעו בדבר הפגיעה בזכויות העובדים.

מנויי מעריב ורוצים לבטל? בעזרת השם, אולי מחר

"על אף שהמצב לא קל לי ולחברי ההנהלה, אינני שוכח לרגע שמצבכם קשה עוד יותר", כתב בן צבי לעובדים. "ראשית עלי להתנצל על האיחור בתשלומי משכורות פברואר. ברור לי כמה קושי ואי-נוחות נגרמים לכם על כל יום של איחור. חלק לא מבוטל ממערך השיקולים שלי מונע מתוך רצון אמיתי להביא פתרון למשכורת פברואר בהקדם".

"רק כשאזלו התקוות הסבירות – נאלצתי לפעול כפי שעשיתי, המשיך בן צבי במכתבו, "הצלחתי לשכנע את חברת "תכלת" להעניק לנו הלוואה נוספת שתאפשר לנו חמצן אך מימון זה ניתן לנו בתנאי שנשתמש בו אך ורק לצורך תוכנית הצלה מיידית להבראת פעילות החברה ואינני יכול להשתמש בו שימוש אחר".

"אינני רוצה להפריע לאיש או להצלחת העיתון"

בהמשך, מאשים בן צבי את ארגון העיתונאים ועובדי העיתון בסיכול מאמצי ההבראה שלו. לדבריו, "תכננתי, עם קבלת אישור סופי של בית המשפט מחר, לצאת מיד לדרך בתוכנית ההבראה שתיארתי לכם בפגישתנו האחרונה. אך אותם גורמים שהצליחו להפריע להבראת העיתון בשנה שעברה מתחילים פעם נוספת בתעלולי הסרק ובמעשי העיכוב. הם טוענים שאין צורך בהתייעלות נוספת, שעומדים בתור רבים, ממש כך, החפצים לרכוש את העיתונים ולהעסיק את מלוא עובדיה – ורק אני מפריע. אולי. אינני רוצה להפריע לאיש או להצלחת העיתון ולהעסקת מי מעובדיה".

"לכן החלטתי לבקש היום מבית המשפט לשמור במהלך החודש הקרוב על העיתונים, "מעריב" ו"מקור ראשון", כעסק חי ולבקש מהנאמן לחפש במהירות הצעות ראויות לרכישת העיתונים שכל כך חשובים לי ולכם. באם יהיו הצעות טובות והגונות, טובות לנושים והגונות לעובדים, אקבלם (השגיאה במקור ד.ו.) בברכה ואכתוב לכם אז מכתב של הכרה והוקרה. רק במידה ולא יהיו הצעות כאלו, אשתדל בכל כוחי ליישם תוכנית הבראה, למיטב יכולתי, ובלי הבטחות שנצליח".

בסוף מכתבו התייחס בן צבי גם לתלונות שהגישו הבוקר במשטרה עובדי העיתון, זאת בשל מה שהם כינו כגזל כספי הפנסיה שלהם, וכתב כי "במהלך החודשים האחרונים הגענו להסדרי תשלום ההפרשות הפנסיוניות מול כל הקופות. אני מקווה כי עם המעבר לחסות הנאמן יכובדו סיכומים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully