וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מקור ראשון" יוצאים בקמפיין: "לא יסגרו לנו את העיתון!"

14.3.2014 / 13:47

עיתונאי מערכת ”מקור ראשון“ החלו ביממה האחרונה בקמפיין ברשתות החברתיות שקורא להצלת העיתון: "הקוראים שלנו רוצים את ’מקור ראשון‘ - ו‘מקור ראשון‘ זה קודם כל, ולפני הכל, אנחנו“

אנשי מערכת ”מקור ראשון“ החלו ביממה האחרונה בקמפיין ברשתות החברתיות שקורא ”להציל את העיתון“. עמוד הפייסבוק שנפתח לטובת המאבק זכה לתמיכה של קרוב ל-2,000 לייקים בתוך פחות מ-24 שעות.

שרשרת המזון הטראגית של מעריב: מי ייפגעו מסגירת העיתון

בין מפוטרי מעריב - זוכת פרס ספיר נעה ידלין ואראל סג"ל

”חילקנו את הפעילות בשלב זה לשני קמפיינים שונים. האחד - אישי ציבור ועיתונאים שכותבים לנו על החשיבות שהם מוצאים בעיתון. השני - קמפיין תמונות ”סלפי“ של עיתונאי המערכת, שהצטלמו החל מהבוקר עם העיתון של שישי“, אומר יונתן אוריך, שמוביל את הקמפיין מטעם עובדי העיתון.

הקמפיין לא מתמקד, בשלב זה, בביקורת על המו“ל שלמה בן צבי, אלא ביצירת ”באזז“ ברשת סביב תכני העיתון, מוצריו ועובדיו, במטרה ליצור הזדהות חיובית עם ”מקור ראשון“, לקראת אפשרות של רכישת הקבוצה על ידי משקיעים פוטנציאליים.

בעיתון אמרו לוואלה! ברנז‘ה כי מו“מ עם מספר משקיעים החל כבר בשבוע שעבר - וימשיך גם אל השבוע הבא. במערכת הביעו תקווה לרכישת "מקור ראשון", שמוצע כעת למכירה ומהווה מותג רווחי ועיתון באיזון תפעולי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קשה לחשוב על מותגים מקבילים שהיו זוכים לאהדה וסימפתיה כה גדולה ברשת". מתוך הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צמא אדיר למותג"

”כל המותג הזה של ’מקור ראשון‘ נשען, בסופו של דבר, על קבוצת האנשים בה מתמקד הקמפיין“, מוסיף אוריך, ”מותגים קמים ונופלים, בסופו של דבר ההצלחה והפעילות נזקפת לזכותם של העיתונאים, הכותבים, המגיהים והעורכים, הגרפיקאים והצלמים וכל אנשי המערכת, שירקו דם בשביל המותג הזה. הגיע הזמן לכוון את הפוקוס אליהם - אנשי המערכת - ולא רק אל הסיבוכים המשפטיים והעניינים הכלכליים, שלא באמת נוגעים לקוראים שלנו. הקוראים שלנו רוצים את ’מקור ראשון‘ - ו‘מקור ראשון‘ זה קודם כל, ולפני הכל, אנחנו“.

"יש צמא אדיר למותג הזה, לתכנים שהוא מייצר, לגישה האמיצה שלו וליצירתיות של אנשיו. הקמפיין שלנו, שרק התחיל, כבר מוכיח את האהדה הציבורית שלה אנו זוכים. אני מניח שזה נתון שעשוי לעניין את המשקיעים הפוטנציאליים. קשה לי לחשוב על מותגים מקבילים שהיו זוכים לאהדה וסימפתיה כה גדולה ברשת, בזמן כל כך קצר", הוסיף אוריך.

שלמה בן צבי. אדי ישראלי, ספק 500
הקמפיין לא מתמקד, בשלב זה, בביקורת, אלא ביצירת ”באזז“. בן צבי/ספק 500, אדי ישראלי

מעריב ו"מקור ראשון" על המדף

השבוע נעתר בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת הנהלת מעריב והנאמן ולפיו נאמן ינהל את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ותתאפשר הגשה של הצעות לרכישת העיתונים. המשמעות בפועל היא שבפרק הזמן הקרוב פעילות החברה תהיה מינימאלית על מנת להחזיק את החברה כעסק חי.

עובדי "מקור ראשון" למעשה נמצאים בסירה אחת עם עובדי מעריב אשר כ-183 מהם קיבלו השבוע מכתבי יציאה לחופשה כפויה שמשמעותה היא למעשה פיטורים. במסגרת זו נודע גם על השעיית מספר עיתונאים מ"מקור ראשון". בנוסף כבר החל מהשבוע הבא, ייבלע מוסף סוף השבוע "דיוקן" של מקור ראשון במערכת מוסף 'סופשבוע של מעריב והמוסף הפוליטי "יומן" לא יתפרסם. במעריב לא התפרסם היום המוסף הפוליטי "מוספשבת" לראשונה מתחילת הפצתו.

"באם יהיו הצעות טובות והגונות, טובות לנושים והגונות לעובדים, אקבלם (השגיאה במקור ד.ו.) בברכה ואכתוב לכם אז מכתב של הכרה והוקרה. רק במידה ולא יהיו הצעות כאלו, אשתדל בכל כוחי ליישם תוכנית הבראה, למיטב יכולתי, ובלי הבטחות שנצליח", הצהיר מו"ל העיתון שלמה בן צבי במכתב שכתב לעובדי העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully