וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בגלובס: עובדים זומנו לשימועים בהולים

20.3.2014 / 16:18

פרסום ראשון: אחרי שלושה וחצי חודשים של משא ומתן הודיע היום מנכ”ל גלובס איתן מדמון לעובדים כי המגעים כשלו, וכי תכנית ההתייעלות יוצאת לדרך. את הודעתו ליוו זימונים בהולים לשימועים

שלושה וחצי חודשים של משא ומתן בין הנהלת גלובס לעובדים הסתיימו היום רשמית בטון צורם: לוואלה! ברנז'ה נודע כי מנכ"ל החברה איתן מדמון הודיע כי הוא מוציא לדרך את תכנית ההתייעלות וצמצום כח האדם, ואת הודעתו ליוו זימונים לשימועים שקיבלו כמה מהעובדים. הנהלת גלובס מבקשת לפטר בין עשרה ל-15 עובדים במערכת העיתון והאתר.

לקראת גל פיטורים בגלובס: הוועד החל בצעדי מחאה

איתן מדמון: "מציע לעופר עיני ללכת לבית משפט"

ועד עובדי גלובס וההנהלה, הנמצאים בסכסוך עבודה, ערכו כמה סבבי פגישות בחודשים האחרונים על מנת להגיע להסכמות באשר לתכנית ההתייעלות. בין היתר הציע הוועד מתווה כחלופה לפיטורים המתוכננים, בהם הליך פרישה מרצון ומעבר למשרות חלקיות. הוועד דרש גם תוספות שכר בצורת קרן השתלמות, ובהנהלה אמרו כי עמדות הוועד אינן תואמות את המציאות הכלכלית עמה מתמודדת החברה.

גלובס נמצא בגרעון, ולאחרונה נוספו לו שתי צרות עסקיות נוספות: הקפאת פעילות "מעריב" שעבורו הדפיס את מוסף "גלובס על הבוקר", והפסקת הדפסת חלק מגיליונות "ישראל היום" שרכש בית דפוס משלו. ב-18 החודשים האחרונים קטן היקף העמודים של עיתון גלובס בכ-20 אחוזים.

מנכ"ל גלובס איתן מדמון מסר בהודעתו לעובדים: "עשינו כל מאמץ בכדי שמהלך כואב והכרחי זה ייעשה בהבנה ובהסכמה עם נציגות העובדים, אך כאמור לאחר חודשים של משא-ומתן, לא הושגה הסכמה. בנסיבות אלה, לא נותרה בידינו ברירה אלא לנהוג באחריות המצופה מאיתנו, ולבצע צעדים הכרחיים של התאמת מצבת כוח האדם להיקף הפעילות ולמצב העסקי של גלובס".

מעובדי גלובס נמסר בתגובה כי "הוועד אינו עיוור למצבו של העיתון ולמצבו של הענף כולו, והמו"מ נוהל מתוך אחריות והבנה של הנסיבות, ומתוך רצון לשפר את תנאי העוזבים ולספק מידה נאותה של יציבות ואופק לעובדים הנשארים. הלכנו לקראת דרישות ההנהלה כברת דרך משמעתית, תוך ויתורים כואבים במגוון סוגיות שהיו על הפרק. אנו רואים בצעד ההנהלה היום אקט ביריוני בישורת האחרונה של המשא ומתן שנועד להפעיל לחץ על ועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully