וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "מקור ראשון" ו-NRG יירכשו על ידי "ישראל היום"

25.3.2014 / 11:20

”ישראל היום” שבשליטת שלדון אדלסון הוא המועמד המוביל לרכישת ”מקור ראשון” ו-NRG, כך נודע לוואלה! ברנז’ה. העובדים מביעים התנגדות, אבל ב"ישראל היום" מבטיחים להם עצמאות

(עדכון: 16:46)

"ישראל היום" הוא המועמד המוביל לרכישת פעילות "מקור ראשון" ואתר האינטרנט NRG - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בעיתון אומרים הבוקר כי טרם נמסר להם באופן רשמי על זכייה במכרז, אולם גוברות ההערכות כי ההצעה הגבוהה שהציעה החברה הקנתה לה את המלצת נאמן העיתון.

חמש הצעות רכישה הוגשו לנאמן מעריב-מקור ראשון, רו"ח חן ברדיצ'ב, כאשר המובילות שבהם היו זו של "ישראל היום", וזו אשר כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה - של קבוצת "ג'רוזלם פוסט" וכן של של קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי אודי רגוניס.

לפי גורם בעיתון, הצעת "ישראל היום" עמדה על יותר מ-10 מיליון ש"ח. ההערכות בעיתון הבוקר הן כי במידה ואכן יירכשו "מקור ראשון" ו-NRG על ידי אדלסון תימשך העסקת רוב עובדי העיתון תוך פגיעה מינימלית בתנאי ההעסקה שלהם, אולם "מעריב" צפוי להיסגר ולהתמזג עם "מקור ראשון" באופן מלא.

אפשרות נוספת, כך לפי גורם בעיתון, היא ש"מעריב" על מחלקת המנויים שלו יועבר לרוכש אחר ומגעים בעניין זה עשויים להימשך מספר ימים. בעניין זה עלה שמו של איש העסקים אלי עזור, בעל קבוצת ה"ג'רוסלם פוסט".

בכיר ב"ישראל היום": "העצמאות המערכתית תישמר"

בישיבה שהתקיימה היום במערכת העיתון הביעו העובדים תמיכה ברכישה שלו על ידי הקבוצה שמייצג רגוניס, המשמש כמנכ"ל מקור ראשון ונחשב למאחד מהאנשים המקורבים ביותר לשלמה בן צבי.

בפגישה שנערכה במערכת "מקור ראשון" הביעו העובדים הסתייגות מהצעתו של אדלסון, מנימוקים של פגיעה אפשרית בחופש הפעולה העיתונאי. ”אדלסון אולי יביא רווחה כלכלית, אך הוא עלול לפגוע בחופשיות ובעצמאות שלנו“, אמר אחד הבכירים בשיחה עם העובדים. עורך אחר אמר: ”באנו להיות עיתונאים ואנחנו שליחי ציבור, לא עוד עובדים שמחפשים רק פרנסה. פגיעה בחופש העיתונות שלנו היא פגיעה ביכולת שלנו להמשיך במקצוע הזה - ובגידה בציבור הקוראים שלנו“.

גורם בכיר ב"ישראל היום" מסר לוואלה! ברנז'ה: "אם אמנם 'מקור ראשון' יועבר לבעלות 'ישראל היום', יש כוונה לשמור על עצמאות מערכתית נפרדת של 'מקור ראשון' מ'ישראל היום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully