וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת הענק של גולן יוכפז נגד גל"צ: "פיטרתם ללא שימוע ופגעתם בשמי הטוב"

30.3.2014 / 17:02

בלעדי: מנכ"ל חדשות 10 הגיש היום תביעה על סך 1.3 מיליון שקל נגד התחנה הצבאית בה שירת למעלה משני עשורים. בכתב התביעה, שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה, הוא טוען: "הודחתי שלא כדין"

כבר לא הבית של החיילים: מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז הגיש הבוקר תביעה בבית הדין לעבודה בתל אביב על סך כ-1.3 מיליון שקלים נגד מעסיקו הקודם - משרד הביטחון, גלי צה"ל, והעומד בראשה - ירון דקל - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בתביעה, אשר הוגשה על ידי עו"ד סיגל פעיל ועו"ד זוהר גיפס, טוען מי ששימש למעלה משני עשורים כעורך ומגיש בתחנה הצבאית בין היתר להפרת חוזה, פגיעה בשמו הטוב ואי תשלום פיצויי פיטורים כחוק. בבסיס התביעה של יוכפז עומדת החלטתו של מפקד גלי צה"ל ירון דקל להפסיק את עבודתו כחודשיים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל חדשות 10, זאת בניגוד להסכם שנחתם עמו לפיו ימשיך להגיש את "יומן הבוקר" של התחנה לפחות עד חודש מרץ 2014. זאת ועוד, יוכפז טוען כי הדבר נעשה שלא בתום לב, ותוך הכפשת שמו כאשר הצגת הפסקת עבודתו הוצגה כ"בעיה אתית של ניגוד עניינים" וזאת משיקולים זרים ותוך "נקיטה באפליה קשה ופסולה".

"גל"צ פיטרה בלי לתת זכות טיעון ושימוע"

על פי כתב התביעה, עם מינויו לתפקיד המנכ"ל, יוכפז מצידו ויתר מראש על עריכת התוכנית, אך לטענתו כאמור, כסא המגיש היה אמור להיות שלו ללא הגבלת זמן.

כתב התביעה מתייחס גם לאופי ההתחייבות שנתן דקל ליוכפז, כבר כאשר ידע על מינויו המסתמן וכי "במסגרת שיחות אלה קיבל התובע שוב ושוב את ברכתו החמה של מר דקל, ואת התחייבותו לכך שמעמדו וזכויותיו של התובע לא יפגעו".

מכתב התביעה עולה עוד כי חלק מהפיצוי הכספי אותו דורש יוכפז נוגע גם לאופן בו הופסקה עבודתו. "גלי צה"ל פיטרה בלי לתת זכות טיעון ושימוע, והפיצה לתקשורת ידיעה שקרית שכותרתה: 'למרות הסיכום המוקדם: גולן יוכפז יפסיק להגיש את יומן הבוקר בגלי צה"ל", נכתב בו.

"מעולם לא נטענה טענה וחצי טענה בדבר ניגוד עניינים"

יוכפז טוען גם להליך פיטורים המנוגד לחוק. על פי כתב התביעה, "הנתבעת השעתה את התובע (גולן יוכפז ד.ו) מעבודתו, בניגוד לחוק, וללא הליך מקדים כלשהו, ללא שימוע". באשר לטענת ניגוד העניינים עוד טוען יוכפז כי "במקביל להעסקתו ארוכת השנים בגלי צה"ל כעורך וכמגיש, ובמשך כל חייו המקצועיים, שימש התובע בתפקידים ובעיסוקים רבים ומגוונים בענף התקשורת מחוץ לגלי צה"ל, בין היתר, כעורך ראשי של תוכנית התחקירים "כלבוטק", כעורך ראשי וכמגיש של התוכנית "רשת על הבוקר", כבמאי ועורך סרטים דוקומנטאריים, כעורך הראשי של מגזין החדשות "אולפן שישי" בערוץ 2 ועוד – הכל בתיאום מלא ובאישור הנתבעת. מעולם לא נטענה כלפי התובע טענה וחצי טענה בדבר ניגוד עניינים בין תפקידיו השונים לעבודתו בגלי צה"ל".

"טענה זו נטענה אך ורק בעניינו של התובע שכן המגישים והעורכים המועסקים בגלי צה"ל, רובם ככולם, ממשיכים לשמש בתפקידים תקשורתיים בנושאי אקטואליה ובגופים מסחריים אחרים, במקביל לעבודתם בגלי צה"ל, באותו האופן שבו מועסק התובע. המדובר אם כן, באפליה בלתי חוקית כלפי התובע", לשון התביעה.

שורת תביעות ארוכה

גורם המעורה בפרטים אומר היום לוואלה! ברנז'ה כי יוכפז דווקא עשה כל מאמץ לפתור את העניין באופן שלא יגיע לבית משפט, זאת ללא הצלחה. לדבריו, הניסיונות כללו פגישות עם גורמים בצבא ובגלי צה"ל. לדברי אותו גורם, "אם עובד אחר שאינו מנכ"ל מפורסם היה נפגע כך בתנאי העסקתו, זה היה גורם לשערוריית עולם".

זו לא התביעה הראשונה הנוגעת לתנאי העסקה המוגשת בחודשים האחרונים כנגד התחנה הצבאית בפיקודו של ירון דקל, והיא מגיעה אחרי שורת תלונות של בכירים אחרים בתחנה שסיימו את עבודתם וטוענים לפגיעה בזכויותיהם כמו דוברת התחנה לשעבר טלי טננבוים, מנהל התוכניות לשעבר גלעד אמיליו-שנקר, המגיש דליק ווליניץ ועוד. מדובר בהיקפי תביעות בגובה מיליוני שקלים, זאת לתחנה שתקציבה השנתי נאמד בכמה עשרות מיליוני שקלים בלבד.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אין באפשרותנו להגיב לטענות ערטילאיות במסמך שטרם הגיע לידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully