וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיקור העולמי: "אדריכל מלחמת לבנון 2" בדרך לכלא

31.3.2014 / 13:05

אתרי החדשות הזרים סיקרו בהרחבה את הרשעתו בשוחד של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, אך נזהרו מלהעמיק בפרשה הסבוכה והפתלתלה - שאפילו בישראל מתקשים להסבירה

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיקור הדרמה בבית המשפט היום)

הרשעה של מנהיג מדינה לשעבר היא עניין מסקרן עבור עיתונאים זרים. ואכן, כלי התקשורת ברחבי העולם סיקרו הבוקר (שני) בהרחבה את הפסיקה, בה הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשוחד בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

אך לא היה קל לאתר את הידיעות הללו: רובן נקברו בתחתית עמודי הבית של אתרי החדשות הזרים. חלקן לא זכו אפילו להגיע אליו. הכותרות הראשיות באתרים רבים הופקעו לדיווחים הנוגעים לדו"ח האקלים של האו"ם שפורסם הבוקר. מסביב נפרשו ידיעות שונות, שכנראה סיקרנו יותר את הגולשים בעולם: חילופי אש בין שתי הקוריאות או תוצאות הבחירות בטורקיה, המשבר באוקראינה, וכרגיל - הניסיונות המתמשכים לאתר את המטוס המלזי, המתעתע במחפשיו זה יותר משלושה שבועות.

רבים מאתרי החדשות שסיקרו את הרשעתו הדרמטית של ראש הממשלה הישראלי לשעבר הסתפקו בידיעות קצרות; המחסור בזמן להכנה מראש של דיווחי עומק, או חוסר העניין עבור הקהל המקומי, תרמו את שלהם; לא מעט מהאתרים הגדולים הסתפקו במשיכת כתבות ראשוניות מסוכנויות הידיעות הבינלאומיות (אי-פי, רויטרס או סוכנות הידיעות הצרפתית). אולי אחרי שנשיא ישראלי הורשע באונס, הרשעה בשוחד היא כבר פחות מסקרנת; ואולי דווקא חוסר ההבנה בתיק הסבוך והפתלתל הרתיע את האתרים הזרים מלצלול לעומק הפרשה. לפיכך, הכותרות היו אובייקטיביות למדי, ונזהרות מלחרוג מטווח ההרשעה.

שולה זקן ואהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
אהוד אולמרט ושולה זקן, הבוקר בבית המשפט המחוזי בת"א/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", הנוטה בדרך כלל לספק נבואות קודרות לעתידה של ישראל ולנתח את הנעשה בה, הסתפק בתחילה בפרסום כתבה של סוכנות הידיעות רויטרס. תחת הכותרת "בית משפט בישראל הרשיע את ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשת שוחד", נכתב כי "ככל הנראה" ההרשעה תמנע ממנו לשוב לפוליטיקה.

אולמרט הוגדר בכתבה כ"איש מרכז, שזכה להכרה בינלאומית בשל מאמציו להסדר שלום עם הפלסטינים". כעבור שעתיים, פורסם דיווח מפורט ומעמיק בהרבה מאת שליח העיתון לישראל, ג'ודי רודורן, בו הוזכר הרקע הפוליטי האמיתי ממנו הגיע אולמרט. "מדובר בהרשעה החמורה ביותר אי פעם נגד בכיר ישראלי בדרג כזה", קובעת רודורן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיקור ההרשעה ברשת בי-בי-סי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת בי-בי-סי מספקים רקע ביוגרפי קצר: "אולמרט מונה לראש ממשלה בינואר 2006, אחרי שאריאל שרון לקה בשבץ. בשנים 2003-1993 הוא כיהן כראש העיר ירושלים". ב"גארדיאן" מספקים תזכורת מסוג שונה: "כראש ממשלה, אולמרט ייזכר כאדריכל מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006 ואדריכל המבצע בעזה, שהחל ב-27 בדצמבר 2008 וארך שלושה שבועות".

ה"קוריירה דלה סרה" האיטלקי מדגיש: "אהוד אולמרט הוא ראש הממשלה הישראלי הראשון המורשע בשחיתות (...) לפי הפסיקה, מיליוני דולרים לא-חוקיים עברו מיד ליד במסגרת מיזמי נדל"ן, תוך כדי עבירות על חוקי תכנון ובנייה".

בעיתון הספרדי "אל-מונדו" מדווחים מהשטח: "הפסיקה של השופט (דוד) רוזן חוללה רעידת אדמה פוליטית ותקשורתית בישראל. לא רק משום שהיא פוסלת את האפשרות שאולמרט יחזור לשלטון, אלא גם משום שהוא צפוי ללכת לכלא".

"זה לא יום קל עבור אולמרט", מצטט ה"וושינגטון פוסט" בקצרה את רועי בלכר, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר.

uriah_c@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיקור ההרשעה ב"גרדיאן" הבריטי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב"אל-ערביה" הסתפקו בכותרת מסוכנות הידיעות הצרפתית: "רה"מ לשעבר של ישראל הורשע בשוחד"./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"קוריירה דלה סרה": ראש הממשלה לשעבר אולמרט הורשע בשחיתות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"דר שפיגל": "ראש הממשלה לשעבר אולמרט הורשע בפרשת נדל"ן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכנות הידיעות הצרפתית סיפקה השראה לרבים בסיקור ההרשעה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיקור ההרשעה ב"לה מונד" הצרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיקור ההרשעה ב"אל-מונדו" הספרדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully