וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטר בניקיון

1.4.2014 / 14:55

אדלסון בפתח, עורכי NRG במתח: כתבה שעלתה באתר לפני שבוע וסקרה את מעורבותו של שלדון אדלסון בבחירות בארה"ב והניסיונות לקדם מועמדים רפובליקנים - ירדה במפתיע מהאוויר

כתבה שעלתה באתר NRG לפני שבוע וסקרה את מעורבותו של שלדון אדלסון בבחירות בארצות הברית והניסיונות לקדם מועמדים רפובליקנים - הוסרה ממנה ימים ספורים לאחר שנודע כי "ישראל היום" ירכוש את NRG, לצד רכישת "מקור ראשון". פתיח הכתבה שעדיין זמין ברשת מעלה ניסוח ביקורתי ועוקצני כלפי בעל הבית החדש. בעקבות הפרסום בוואלה! ברנז'ה, הוחזרה הכתבה לאוויר.

הכתבה עלתה ביום רביעי בערב תחת הכותרת "1 מ-4: הפריימריס של שלדון אדלסון". באתר לא הורידו את דף הכתבה מהאוויר, אלא "כיסו" את התוכן שלה באייטם אחר, טור בנושא שחרור מחבלים מאת הכתב הפוליטי זאב קם. אבל הרשת זוכרת, והפסקה הראשונה של הכתבה עדיין מופיעה באתרי-מראה ברשת, אגרגטורים של תוכן שמעתיקים תוכן של אתרי חדשות. גם הטוקבקים הראשונים בעמוד הכתבה "הזכורה" עדיין מתייחסים לאייטם שהוסר.

הכתבה נפתחת כך: "ברון ההימורים שלדון אדלסון, שהוציא יחד עם אשתו יותר מ-92 מיליון דולר בניסיון לסייע למועמדים כושלים בשנת 2012, פועל כעת לסייע למועמדים רפובליקנים שלהם סיכויים גבוהים יותר לכבוש את הבית הלבן ב-2016".

העובדים הביעו ספק בכך שעצמאותם העיתונאית תישמר

בכתבה נכתב כי שלדון ומרים אדלסון "הוציאו סכומי כסף אדירים על ניוט גינגריץ' חסר הסיכויים, ובכך עזרו למתוח את המרוץ המכוער במפלגה הרפובליקנית – ולפגוע במיט רומני, שהגיע למאבק מול הנשיא המכהן ברק אובמה חבול וחבוט", וצוין כי "הפעם האדלסונים זוממים לתמוך במועמדים לא על סמך הנאמנות האישית שלהם ויש להם מטרה אסטרטגית יותר".

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לקראת עסקת רשימת "מקור ראשון" ו-NRG על ידי "ישראל היום" נפגש מו"ל העיתון בישראל אשר בהרב, נציגו של אדלסון, עם נציגי עובדי העיתון והאתר. בהרב הבטיח לעובדים חופש פעולה עיתונאי מלא, הפרדת מערכות ותוכן מוחלטת ושמירה על עצמאות עיתונאית. העובדים הביעו ספק בכך שעצמאותם העיתונאית תישמר.

מ-NRG נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה שתוקנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully