וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו גו גירל

3.4.2014 / 10:48

הרשות השנייה מקימה ועדת אד-הוק לבחינת ייצוג הנשים בערוצי הטלוויזיה המסחריים: "תבחן דרכים להגברת הנראות והשתתפותן של נשים בשידורים גם בנושאים מדיניים ובטחוניים"

סוף לפאנלים הגבריים באולפני החדשות? הרשות השנייה ומקימה ועדת אד-הוק לבחינת ייצוג הנשים בטלוויזיה. "הוועדה תבחן דרכים להגברת הנראות והשתתפותן של נשים בשידורי הערוצים המסחריים", כך מודיעה היום מועצת הרשות. הוועדה צפויה להתכנס בפעם הראשונה במהלך חודש אפריל, ולהגדיר מטרות ויעדים לפעילותה.

ארגוני נשים נגד חדשות 10: מדירים נשים מ"שישי" החדש

כינסנו כמה עורכות בכירות של משדרי אקטואליה מובילים, ושאלנו: איפה הנשים?

על פי הודעת הרשות, בוועדה יכהנו חמש חברות מועצה: יו"ר הוועדה יוכי פלר - יו"ר ויצ"ו ישראל לשעבר וחברת הנהלת ויצ"ו העולמית, ד"ר דליה זליקוביץ', ד"ר מיכל שפירא, ד"ר ענאן פארס-פאלח, רונית אנטלר ומרה- מרו סנבטו.

יוכי פלר, יו"ר הוועדה: "אני גאה לעמוד בראש הוועדה ורואה חשיבות רבה ומיוחדת בהקמתה. הועדה הוקמה על מנת להגביר את הנראות של הנשים בשיח הפוליטי, האקטואלי והחברתי. אמנם אנו רואים נשים בתפקידי מפתח על המסך כמגישות ומנחות וכד' אך יחד עם זאת, יש צורך בהגברת השתתפותן בנושאים פוליטיים, מדיניים ובטחוניים".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר: "אני גאה לכהן כיו"ר במועצה המונה רוב נשי ובפרט של נשים מובילות בתחומן ורואה חשיבות רבה בייצוג הולם, ראוי ושוויוני של נשים בשידורי הטלוויזיה המסחרית. בכוונתנו לפעול להרחבת הייצוג הנשי בשידורי הטלוויזיה, לרבות בשידורי חדשות ואקטואליה".

תא העיתונאיות :מקוות כי לוועדה ינתנו סמכויות מתאימות"

בתא העיתונאיות ברכו היום על ההחלטה ואמרו כי הקמתה של הוועדה הינה פועל יוצא של עבודה מאומצת של התא מול הרשות השנייה, ומול גורמים שונים בתעשייה. "אנחנו שמחות כי ברשות השנייה החליטו לעסוק בנושא שאנחנו מקדמות מולם ומול גורמים נוספים חודשים רבים. יש לקוות כי לוועדה ינתנו סמכויות מתאימות לצורך שינוי אמיתי של האיזון המגדרי הבעייתי על המסכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully