וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: עובדי אולפני הרצליה נערכים למאבק; "תנאים בסיסיים מופרים"

7.4.2014 / 13:42

למעלה מ-100 מעובדי האולפנים התאגדו במסגרת ההסתדרות, זאת במטרה להגיע להסכם קיבוצי אל מול ההנהלה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. על הפרק: "תגמול כספי ראוי עבור העבודה הקשה"

עובדי אולפני הרצליה התאגדו במסגרת ההסתדרות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. סמנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, הודיע הבוקר למנכ"ל אולפני הרצליה יואב פרץ על כך שההתאגדות היא ארגון העובדים היציג של מאה עובדי האולפנים.

אולפני הרצליה הם בית ההפקה הגדול בישראל ואחד ממפתחי וספקי התוכן הבולטים בישראל, הפועל מאז שנות החמישים. האולפנים מפעילים מחלקת פיתוח תוכן בז'אנרים שונים, מחלקה בינלאומית שרוכשת ומוכרת תכנים, ו-11 אולפנים ומרכז פוסט בהם עושים שימוש כל גופי השידור בישראל.

האולפנים מעסיקים בין 100 ל-150 עובדים בכל שלבי פיתוח מוצרים טלוויזיונים - החל משלב הפיתוח וההפקה, דרך הצילום, הפוסט פרודקשן ועד לשלב השידור. החברה מעסיקה עובדים בכלל תחומי הפקת הטלוויזיה, בהם טכנאי שידור, מנהלי אולפנים ובמות, צלמים ותאורנים, נתבי תמונה ובימאים, מפיקים, עורכי תוכן ועורכי וידאו וכדומה.

במכתב פנימי שהופץ בקרב העובדים קראו ראשי ועד הפעולה לעובדים שטרם התפקדו, לעשות זאת בהקדם. "מאסנו במצב בו תנאים בסיסיים מופרים מדי יום וכל ניסיון לעמוד על התנאים הבסיסיים שלנו נתקל באטימות מצד ההנהלה", נמסר במייל פנימי שהופץ לעובדים. במייל ציינו אנשי הוועד שורה של תנאים המופרים, לטענתם, על ידי הנהלת אולפני הרצליה: "הפסקות סדירות ובאורך סביר, ארוחות מוסדרות בפרקי זמן מוגדרים מראש, הקפדה על פרק הזמן המוגדר בחוק בין משמרות, מספר ימי חופש התואם את שעות וימי העבודה, עדכון העובדים על שעות העבודה המתוכננות זמן מספק מראש, הזכות לנוח בשבת, אפשרות בחירה לגבי שעות עבודה נוספות, תגמול הולם עבור שעות עבודה נוספות, יום עבודה שאינו עולה על 12 שעות רצופות, בטחון תעסוקתי, דמי נסיעות התואמים את דרישות שעות העבודה החריגות, קרן פנסיה המגלמת את מאפייני העבודה, וכמובן תגמול כספי ראוי עבור העבודה הקשה והמסורה אותה אנו מבצעים".

אודי אהרון, נציג ועד הפעולה באולפני הרצליה, אמר היום: "החלטנו להתאגד על מנת לשמור על הזכויות שלנו ולשפר את תנאי העבודה. יחד, ובגיבוי ההסתדרות, אנו נגיע למו"מ עם ההנהלה בתקווה שנוכל לעגן את ההסכמות בינינו בהסכם קיבוצי אשר יבטיח את עתידם של העובדים, כחלק בלתי נפרד מהשגשוג של אולפני הרצליה".

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, מסר בתגובה: "תנופת ההתאגדות בענף זה מצביעה על כך שאנשי המקצוע בתעשיית הטלוויזיה, חושבים ובצדק, שמגיע להם לעבוד במקום עבודה שמכיר בתרומתם הרבה להצלחת החברה. אני מברך את עובדי אולפני הרצליה על התאגדותם בהסתדרות וקורא להנהלת האולפנים לפתוח במו"מ מיידי בין הצדדים על מנת לגבש הסכם קיבוצי".

יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה, מסר בתגובה להתאגדות העובדים: "אנחנו מכבדים את זכות העובדים להתאגד ונשמח לדון עם נציגי העובדים בכל נושא שירצו להעלות בפנינו. לגבי הטענות המועלות כנגד ההנהלה במכתב הוועד, אולפני הרצליה מקפידים על החוק ככתבו וכלשנו, והינם לבטח אחד הארגונים הנדיבים והאדיבים ביותר כלפי העובדים בתקשורת הישראלית. האולפנים עברו השנה בהצלחה ביקורת של משרד העבודה שלא מצאה כל רבב בהתנהלות מול העובדים ובשמירה על זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully