נושאים חמים

כאן ממחזרים: חדשות 2 פרסמו ידיעה ששודרה לפני שבועות ב”קול ישראל”

והרי הכותרות: הכתבה ששודרה אמש במהדורה המרכזית של ערוץ 2 אודות החשד כי נהג השיירה של רה"מ ביצע עבירות אונס, נחשפה בכלל לפני כשלושה שבועות ברשת ב'. וואלה! ברנז'ה במעקב צמוד

ידיעה שפורסמה אמש (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 2 והוצגה כחשיפה, התפרסמה כבר לפני כחודש ב"קול ישראל" - כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה. מדובר בידיעה בה דווח על החשד באונס נגד אחד מנהגיו של ראש הממשלה. את הידיעה הציגה מגישת המהדורה יונית לוי כ"כותרת שמביא גיא פלג", והידיעה אף לוותה ב"פוש" (הודעה למכשירים הסלולריים המאפיינת חשיפות ופרסומים ראשונים) שנשלח מ"מקו".

הפאדיחה של חדשות 2: פתחו את המהדורה המרכזית עם חדשות האתמול

באתר "מקו" אף צוין הבוקר באייטם פולו-אפ לידיעה: "אמש נחשף לראשונה במהדורה המרכזית חשד נגד אילן שמואל, אחד מנהגיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בן 52 ממושב זכריה, לפיו ביצע עבירות מין לכאורה במספר קטינות בהן אינוס ומעשי סדום".

בעקבות פרסום הידיעה, פרסמו כלי תקשורת מרכזיים נוספים פולו-אפים בנושא, והידיעה הופיעה היום ב"ישראל היום", "ידיעות אחרונות" ובאתרי החדשות באינטרנט.

ואולם, בדיקה מעלה כי אותו סיפור בדיוק כבר נחשף בתחילת החודש ברשת ב' על ידי כתבת המשטרה של התחנה עדי מאירי, אשר דיווחה על הסיפור בשתי כתבות שפרסמה בתחילת החודש בהפרשים של שבוע. ב-4 באפריל היא פרסמה כי נהג לשעבר של ראש הממשלה נאשם בעבירות מין בילדה וכי הוא הושעה, ב-10 לחודש פרסמה יחד עם שי זילבר פרטים נוספים - השניים דיווחו כי מעצרו הוארך וכי הוא חשוד באונס של לפחות 9 ילדות בנות 8 עד 15.

למעשה, הפרט החדש היחיד בפרשה שפרסם גיא פלג במהדורה היה כי המשטרה צפויה לבקש את התרת פרסום שמו של האיש, ואישור כזה אכן ניתן הבוקר.

תגובה חדשות 2 לדברים טרם התקבלה.