וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשק הישראלי לא מסוגל לקיים את העיתונות הישראלית בגודל שבו היא קיימת"

24.4.2014 / 15:14

כך לדברי עורכו הראשי של ynet לשעבר יון פדר, אשר טוען כי כדי להשפיע, מספר כלי התקשורת חייב להצטמצם. באשר לאולפן באתר אמר בראיון לרדיו ת"א כי ”זו הייתה איוולת אם היה מנסה להתחרות בערוצי הטלוויזיה”

יח"צ - חד פעמי

"אני לא חושב שהמטרה של ynet היא להתחרות בערוצי הטלוויזיה, זו הייתה איוולת אם ynet היה מנסה להתחרות בדפוסי הפעילות הקלאסיים של הטלוויזיה", כך אומר עורכו הראשי של האתר לשעבר וכיום עורך ידיעות באינטרנט יון פדר, בהתייחס לאולפני האתר החדשים. "לא בחרנו להיות טלוויזיה מסורתית אלא לספק תכני טלוויזיה על בסיס מתכונת VOD. זו תפיסה מהותית שונה מהטלוויזיה שפועלת על בסיס פרוגרמינג".

פדר התארח בתכנית "תעודת עיתונאי" בהגשת רועי כץ אשר תשודר מחר (שישי) בשעה 7.00 בבוקר ברדיו תל אביב, וסיפר על שנותיו הראשונות של האתר שהיה יצור חדש עולם התקשורת. "ynet היה צריך להוכיח את עצמו בלהביא כותרות שגם ידיעות אחרונות לא היה מביא, באותה תקופה היה קשה ביותר - נלחמתי כדי להכניס את הכתבים לתאי הכתבים וזה לקח שנים", סיפר. הוא התייחס גם להתנגדות של כתבים מתוך "ידיעות אחרונות" לשילובם של כתבי ynet כשווים בשוק, ואמר כי "קנאה בתוך במשפחה זו הקנאה הגדולה שאפשר למצוא". את היחס שבו התקבל האתר אז תאר כ"בוז גדול ומחשבה שזירת האינטרנט לא מייצרת תוכן ראוי. הייתה גישה של 'קודם שיוכיחו את עצמם', והוכחנו".

"שיקול הדעת בתיבות המייל היה לקוי, זו לא טריטוריה עיתונאית"

פדר התחיל את דרכו בתקשורת ברשות השידור ככתב שטח בנושאים שונים ובהמשך כעורך בחטיבת החדשות. הוא התייחס למצבה כיום ואמר ש"קול ישראל היום טוב יותר מערוץ 1 של היום", והוסיף כי לחצים של פוליטיקאים היו גם בתקופתו. "אין ספק שבעיית השליטה של השלטון באשר הוא ברשות השידור תמיד הייתה בעיה, אבל היא לא העיקרית", אמר פדר. "הבעיה של רשות השידור התנהלות שלה והעוצמה הלא שפויה של ועדי העובדים בתוך הארגון הזה והעובדה שהוא קרס לתוך עצמו".

הוא התייחס גם לאחד הכשלונות של ynet - מערכת תיבות האימייל שנסגרה לאחר שלוש שנים בלבד. "שיקול הדעת שם היה לקוי, זו לא טריטוריה עיתונאית", אמר. "אני לא חותם על הכשלון באופן אישי, אבל ההצלחה של האתר המתחרה (וואלה!, ד.א) בתחום הזה היא הייתה הסיבה שכן נכנסו לשם ומתכתחילה לא הייתה סיבה להיכנס לשם. גוף תקשורת לא צריך להתיימר להיות משהו שהוא לא רק כי מישהו אחר מצליח בו", דברי פדר.

"גדלנו מעבר למידות המשק הקיים"

לסיום, נשאל פדר על ידי כץ, האם הוא שותף לתחושה שפעם העיתונות הישראלית פרחה אבל בגלל המשבר הכלכלי והאינטרנט הכל הולך ופוחת ויש פה הרבה פחות עיתונות משפיעה, והשיב כי "לדאבוני התשובה היא כן. אני הולך להגיד משהו מאוד לא פוליטקלי קורקט בזירה שלנו. המשק הישראלי לא מסוגל מבחינת נפח הפעילות הפרסומית שלו, לקיים את העיתונות הישראלית בסדר הגודל שבו היא קיימת. גדלנו מעבר למידות המשק הקיים. מה שאומר בגס מאוד שחסר בערך מיליארד שקל לפרנס את כלל התקשורת הישראלית".

לדבריו, "כדי שהתקשורת תחזור לימים שבה היא עוצמתית והיא נטולת פניות והיא עצמאית והיא מסוגלת לבקר את מי שצריך לבקר, לסקר את מי שצריך לבקר באופן נטול השפעה ולא מותנה בעוצמתו של המסוקר עלייך היא חייבת כנראה לחזור למידות אחרות מבחינת מספר ערוצי הטלוויזיה הקיימים, מבחינת גופי התקשורת - הפרינט והאינטרנט והרדיו הקיימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully