וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי יח"צ זועמים על הרשות השנייה: "מכרז לדובר? אף אחד לא שמע עליו"

28.4.2014 / 13:31

פרסום ראשון: לידי וואלה! ברנז’ה הגיעו במהלך היממה האחרונה תלונות רבות מצד משרדי יח”צ באשר לאופי ההליך; ”לא ניתן לגופים ציבוריים אשר ממומנים על ידי כספי ציבור להתנהג כמו בג’ונגל”

יממה לאחר ההודעה המשותפת של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ושל משרד יחסי הציבור בן-חורין אלכסנדרוביץ' על הזכייה במרכז הדוברות של הרשות, ובשוק יחסי הציבור ניכר מרמור על ההליך - שהתבצע כמכרז סגור. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעו במהלך היממה האחרונה תלונות מצד משרדי יחסי ציבור באשר לאופי ההליך במסגרתו רק מספר מוגבל של משרדים התמודדו על תקציב הדוברות והיח"צ של הרשות והעבירו פרזנטציה והצעות מחיר לרשות השנייה. כמה מבעלי המשרדים שלא הוזמנו נשמעו הבוקר זועמים במיוחד, ומסתמן כי תלונה רשמית - כבר בדרך.

"לא יתכן שהרשות השנייה מקיימת כזה מכרז משמעותי שאף אחד לא שומע עליו ולא מפרסמת עליו מילה, ואז פתאום יש זוכה ומתפרסמת עליו ידיעה רברבנית בתפוצה רחבה בכל כלי התקשורת – כזו שמציגה את הזוכה כמי שגבר על כל שוק יחסי הציבור בישראל במכרז ומביאה לו הון תדמיתי", אומר לוואלה! ברנז'ה יועץ תקשורת ותיק ובעלים של משרד יח"צ גדול. "זו לא פחות מ"השתנה מהמקפצה" ומראה שהם ממש לא סופרים אף אחד. מגוף כמו הרשות השנייה היה מצופה ליותר מזה. בתור התחלה אנו דורשים לקבל הבהרות לגבי מי הוזמן לגשת למכרז, כיצד הוא הוזמן, מי בחר את מי להזמין ומה היו הפרמטרים להזמנתו. לא עוד ניתן לגופים ציבוריים אשר ממומנים על ידי כספי ציבור להתנהג כמו בג'ונגל".

אותו גורם הוסיף כי בכוונתו אף להעביר את הנושא לפסים רשמיים. "אני ויועצי תקשורת בכירים נוספים מתכוונים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון את תקינות מה שהרשות השנייה מכנה 'מכרז', סגור ככל שיהיה", אמר.

"ברור שלא נעשה כאן מאמץ להביא את זה לידיעה רחבה"

יועץ תקשורת אחר, אשר גם הוא לא הוזמן להשתתף, אומר כי מוטב היה שהרשות השנייה הייתה בוחרת את המשרד החיצוני מבלי לכנות את ההליך "מכרז". "אין לי תלונה על הזוכים, זכותו של כל לקוח לעבוד עם איזה משרד שהוא רוצה", הוא אומר. "אבל שלא יקראו לזה מכרז. התפקיד של מכרז הוא למצוא את נותן השירות הטוב ביותר לפי שורה של קריטריונים, אבל לנו לא ניתנה הזדמנות אפילו לדעת מה הם אותם קריטריונים". לשאלה איפה היה מצפה לקרוא על מכרז שכזה, אומר יועץ התקשורת: "אנחנו ניגשים מעת לעת למכרזים שמתפרסמים בעיתונים, ב'יפעת', במודעות דרושים, בקבוצות פייסבוק ייעודיות ואתרי מדיה. ברור שלא נעשה כאן מאמץ להביא את זה לידיעה רחבה כי אחד לא שמע ולא ראה".

גורם בכיר בענף יחסי הציבור, המייצג גם גופים ציבוריים, אומר כי "כל אחד בענף יודע מה זה מכרז תפור, זה מכרז שאתה רואה שהוא מנוסח כך שרק משרדים מסוימים יוכלו לעמוד בו - זה לא משהו נדיר", אך מסייג: "אני לא חושב שהרשות 'תפרה' כאן מכרז, אבל ראוי היה שיעשו מכרז פומבי למען הסר ספק". הגורם אף ערך בדיקה עם יועץ משפטי המתמחה בתחום כדי לבחון את חוקיות המכרז הסגור, שאמר כי "המכרזים האלה (הסגורים, ד.א.) הם לגיטימיים, ומדובר בהתנהלות שכיחה שנועדה לחסוך זמן ולברור מראש את אופי המועמדים הרלוונטיים".

משרדים נפסלו בשל ניגודי עניינים

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי 15 משרדים הוזמנו להתמודד על התקציב, ובשלב השני נופו עשרה וחמישה מהם הציגו בפני אנשי הרשות השנייה פרזנטציה באשר לאסטרטגיה הדוברותית שהם מציעים לרשות. מספר משרדים נפסלו בשל ניגודי עניינים (בעיקר על רקע לקוחות נוספים שהם מייצגים). מתוך החמישה האחרונים נבחר משרדם של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'-שגב. את ההליך לוותה היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר.

כזכור, הרשות החליטה להוציא למיקור חוץ את עבודת הדוברות כיוון שדוברת הרשות מיטל שגב, יצאה לחופשת לידה. עוזרת הדוברת, ליאת כהן, ממשיכה בתפקידה בתוך הרשות. "עם שובה של דוברת הרשות השנייה מחופשת לידה, תיבחן נחיצותו של המשך שיתוף הפעולה בתחום זה", נמסר אתמול.

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא ענו על שאלות וואלה! ברנז'ה באשר לתנאי המכרז, ומסרו בתגובה: כי "הרשות השנייה קיימה הליך מכרזי מסודר על פי כל כללי המנהל התקין, במהלכו פנתה ללמעלה מ-14 משרדים מובילים בענף. בסופו של התהליך ולאחר בחינת התכניות האסטרטגיות שהציגו המשרדים השונים, בחרה ועדת המכרזים של הרשות השנייה את המשרד שזכה לניקוד הגבוה ביותר". עוד הוסיפו כי "הרשות השנייה מאמינה כי המשרד שנבחר יסייע בקידום המטרות העומדות בפתחה של הרשות השנייה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully