וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה: סער עדכן את רשימת העיתונים הנפוצים

1.5.2014 / 8:34

שר הפנים גדעון סער עדכן בחוק את רשימת שלושת העיתונים הנפוצים בישראל אשר זכאים ליהנות מתקציב הפרסום הממשלתי, וקבע כי הם ”ידיעות אחרונות”, ”ישראל היום” ו”ישראל פוסט”. ”הארץ” ו”מעריב” הוצאו מהרשימה

עוד חדשות טובות לאלי עזור ושלדון אדלסון: שר הפנים גדעון סער עדכן בחוק את רשימת שלושת העיתונים הנפוצים וקבע כי הם "ידיעות אחרונות", "ישראל היום" ו"ישראל פוסט", והוציא את עיתון "הארץ" ו"מעריב" מהרשימה. כוונת סער לעדכן את החוק, שלא שונה כמעט 15 שנים, נחשפה בוואלה! ברנז'ה.

סקר TGI לשנת 2013: מעריב בשפל של כל הזמנים

לצעד משמעויות כלכליות עבור העיתונים שכן הוא קובע אלו מהם יהנו מתקציבי פרסום ממשלתיים, ונציגי העיתונים עשו מאמצים רבים אל מול המשרד על מנת להשפיע על ההחלטה. התקציב הממשלתי לפרסום בעיתונים עומד על 20 מיליון שח בשנה.


מו"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט אלי עזור, המוציא לאור את היומון "ישראל פוסט", היה מי דרש לרענן את הרשימה לאחד פרסום תוצאות סקר TGI שהחמיאו לעסקיו לאור דעיכת מעריב והזינוק שהראו בחשיפה אליהם. ברענון הרשימה תמכו גם אנשי "ישראל היום", שבכלל לא נכללו בה כיוון שהעיתון הוקם לפני שנוסדה הרשימה. כעת, הן אדלסון והן עזור יהנו מקציבים שמחויבת המדינה להוציא על פרסום בשלושת העיתונים הנפוצים. לראשונה יהיו ברשימה חינמונים.

"כלכליסט" - מחוץ לרשימה

המפסיד העיקרי הוא מו"ל הארץ עמוס שוקן, שעסקיו ספגו רק לא מזמן את אבדן ההכנסות מ"ישראל היום" כלקוח בבבית הדפוס. אולם גם ל"ידיעות אחרונות" נרשם הפסד קטן: מו"ל הקבוצה נוני מוזס ביקש לכלול את "כלכליסט" ברשימה, כיוון שסקר TGI (עליו התבסס משרד הפנים, בהתייחס לשנת 2013) הראה שהעיתון זוכה לחשיפה השלישית בהיקפה בישראל עם 10.2 אחוזים. הדרישה נדחתה כיוון שהמספר הזו נובע מההצמדה שלו לעיתון-האם ולא כעצמאי וכי בלעדיו היא נמוכה באחוזים רבים. כשעיתון "מעריב" הוצא למכירה, הוא כבר אפילו לא תואר כעיתון נפוץ.

ככלל, הטענות שהעלו העיתונים אחד נגד השני הקיפו את כל הפרמטרים סביב המדידה. עלתה הטענה כי לא ניתן להסתמך על סקר TGI, עלתה טענה כי יש לבדוק תפוצה (מספר עותקים) ולא חשיפה, עלתה טענה שלא צריך לכלול ברשימה חינמונים, ועלתה טענה שעיתונים שלא יוצאים בימי שישי (כמו "ישראל פוסט") לא צריכים להיכלל כלל ברשימה. כל הטענות הללו נדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully