וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש הרמטכ"ל: "הארץ" שוב הוחרם

11.5.2014 / 18:12

נמשכת המתיחות של לשכת רא”ל גנץ עם "ידיעות אחרונות" ו"הארץ": לוואלה! ברנז’ה נודע כי עורך העיתון רון ירון ועורך ynet ערן טיפנברון נעדרו ממפגש שהתקיים היום עם צמרת התקשורת. עורך ”הארץ” אלוף בן, כלל לא הוזמן

נציגי העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" לא הגיעו הבוקר לתדרוך עורכים בכירים שערך בלשכתו הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. לתדרוך הוזמנו כל העורכים הראשיים וראשי מערכות החדשות של גופי התקשורת המובילים בישראל, ולוואלה! ברנז'ה נודע כי עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון ועורך ynet נעדרו מהמפגש. עוד נעדרו ממנו עורך "הארץ" אלוף בן, וראש מערכת החדשות של העיתון נעה לנדאו.

ומה הסיבה? נציגי קבוצת 'ידיעות' מפגינים עקביות, והם החרימו את המפגש מיוזמתם מתוך סירוב לשבת באותו שולחן לצד נציגי המתחרה המר "ישראל היום". גם בשנה שעברה לא הגיעו ללשכת הרמטכ"ל נציגי 'ידיעות' - והסיבה הייתה זהה. לא רק רון ירון וערן טיפנברון נעדרו, כאמור, אלא גם נציגי "הארץ". גורם המעורב בפרטים אומר כי גם הפעם סרב הרמטכ"ל להזמין את עיתון "הארץ", אשר כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, היחסים עמו התדרדרו בשנה שעברה בעקבות פרסום מאמר נוקב של אלוף בן על התנהלות הלשכה - מאמר שאותו ראו בחטיבת דובר צה"ל כהפרת הסכם.

בתוך כך: "הארץ" ו'ידיעות' תוקפים

במקרה או שלא במקרה, שני גופי התקשורת שלא ביקרו היום במגדל משרד הבטחון בקריה פרסמו כל אחד בנפרד מאמרים ביקורתיים ועוקצניים כלפי הצבא ומערכת הבטחון. באתר ynet פורסם טור דעה מטעם ניצן פלס, פעיל למען חיילי המילואים, שכתב על טיבה הבזבזני של מערכת הבטחון. "בכל שנה הריטואל חוזר על עצמו - בזמן שבכירי מערכת הביטחון מדברים על הצורך להימנע מפגיעה באימונים, הם נמצאים בשיחות קדחתניות כדי לשכנע חברי כנסת שלא לפגוע בתנאי השכר המפנקים ובפנסיה השמנמנה של אנשי הקבע שלהם", כתב ניצן.

באתר "הארץ" וב"דה מרקר" פורסם טור מאת רותם שטרקמן, שאמר דברים דומים. "מיד אחרי הנאומים הנרגשים של ימי הזיכרון והעצמאות, פתח צה"ל בהרעשה של איומים, הפחדות ויללות, שנגמר הכסף לשמור עלינו", כתב. "האם זה באמת "משבר תקציבי" כמו שאתה (שר הבטחון, ד.א) אומר, או שהכל תוכנן מראש? אנחנו הרי מכירים את הריטואל הזה משנים קודמות".

כמו בשנה שעברה, גם הפעם סרבו בדובר צה"ל להשיב לשאלות וואלה! ברנז'ה בנושא ומסרו כי "אנו לא מתכוונים לפרט אודות יחסנו עם אמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully