וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמהות חד-הוריות VS ”רמזור”: ”אל תקראו לנו שרמוטות”

19.5.2014 / 11:19

מאות אמהות חד-הוריות פנו בימים האחרונים לרשות השנייה בתלונות נגד "רמזור" בטענה כי הסיתה נגדן לאלימות. בתכנית כונו אמהות חד הוריות "שרמוטות". קשת: "מתנצלים בפני מי שנפגע"

האמהות החד-הוריות נגד "רמזור" של קשת: כמה קבוצות נשים פנו בימים האחרונים ללשכת נציב פניות הציבור של הרשות השנייה בתלונות נגד התכנית "רמזור" ונגד יוצריה אדיר מילר רן שריג בטענה כי התכנית האחרונה ששודרה ביום חמישי הסיתה נגדן לאלימות. בתכנית כונו אמהות חד הוריות "שרמוטות". האמהות דרשו מהזכיינית להתנצל, והפקת התכנית פרסמה הבוקר התנצלות בעקבות הדברים.

הארגונים "קבוצת הקול הנשי" ו"ידיד" תבו בתלונותיהם כי כינויים כאלה בתכנית שבה צופים גם ילדים ונוער "עוברים את גבול הסאטירה, והם סטירת לחי מצלצלת במי שעובדות שעות ארוכות לפרנס את ילדיהן בכבוד. במידה ולא תשודר ההתנצלות ותיפסק ההסתה בתוכנית אנו מתכוונות להגיש תלונות במשטרה על הסתה וקובלנה על הוצאת לשון הרע כמו גם תביעות אזרחיות נגד האחראים".

הבוקר היו מי שקשרו את כינוי הגנאי שהוענק ב"רמזור" לאמהות חד הוריות, להתבטאויות אחרות של רן שריג בנושא - שהוא בעצמו אב גרוש. בראיון שהעניק למגזין "ליידי גלובס" אמר שריג ש"אימהות לוקחות את הילדים שלהם בתור בני-ערובה. כשאתה גרוש זה כמו דין רודף, צריך לחפש את הילדים שלך דרך האישה ולשלם כופר בשביל לדבר עם ילדה בת 7. אין גברים גרושים שלא מכירים את זה".

נציב תלונות הציבור, דוד רגב, פתח בבירור מול הזכיינית קשת. "ככלל וללא קשר למקרה אני מתנגד להשפלתם ולביזויים של הצופים ובעיקר של אוכלוסיות מיוחדות", מסר בתגובתו לפונים. "אמנם הומור הוא חלק מחופש הביטוי אך אין פירוש הדבר כי בשם ההומור יושפלו צופים".

מההפקת התכנית נמסר הבוקר בתגובה כי "רמזור היא תכנית קומית, המבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי. רמזור נוגעת בכולם, גברים, נשים, רווקים, הורים, נשואים וגרושים, וכן גופים כגון בנקים, קופות חולים ועוד. אנו מתנצלים בפני מי מאוכלוסיות אלו שנפגע, לא הייתה כל כוונה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully