וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשות השידור: העובדים הפגינו מול האוצר והחשיכו המסך

2.6.2014 / 10:12

(עדכון) במהלך ההפגנה, שהפכה לאלימה, הושבתו שידורי הטלוויזיה ושידורי ”קול ישראל”. באיגוד השידור האירופי מסרו לוואלה! ברנז’ה כי הם ”עוקבים בדריכות” אחר המצב

צילום מסך

(עדכון: 18:06)

עובדי רשות השידור הפגינו הבוקר (שני) מול משרד האוצר בירושלים. שר התקשורת גלעד ארדן ערך במקום פגישה עם פקידי האוצר באשר לסגירת רשות השידור והקמת מערך השידור הציבורי החדש, ועובדי הרשות הפגינו מחוץ למשרדים במחאה. במהלך ההפגנה, שארכה מספר שעות, הושבתו שידורי הטלוויזיה ושידורי "קול ישראל". השבתתם התקיימה עד הלילה ובמקומם שודרה בערוץ הראשון שקופית מטעם העובדים המאשימה את שר התקשורת בפיטורי 2,000 עובדים. זו הפעם השנייה שבה העובדים מחשיכים את מסך הטלוויזיה, אחרי שבשבוע שעבר הושבתו השידורים אחר הצהריים בעת ביקור האפיפיור בישראל.

הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר. באדיבות דוברות ההסתדרות,
הפגינו, שוב. עובדי הרשות מול האוצר/באדיבות דוברות ההסתדרות

מאות עובדים הגיעו הבוקר והפגינו בסימן "די לקרנבל התקשורתי של ארדן ולפיד". חלק מהמפגינים לבשו תחפושות בסגנון קנבל ברזילאי - רמז למשחקי המונדיאל ששידורם נמצא בסכנה. כמה מעובדי הרשות חרגו מהשטח שהקצתה למשטרה וירדו לכביש במטרה לחסום את הכניסה למשכן הכנסת. אנשי רשות השידור טענו כי המשטרה פיזרה אותם בכוח, אולם זו לא דיווחה על שימוש בכוח במקום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר. באדיבות דוברות ההסתדרות,
קרנבל עצוב. עובדי הרשות, הבוקר/באדיבות דוברות ההסתדרות

החשש: החשכת שידורי המונדיאל

אגודת העיתונאים בירושלים הכריזה לאחרונה על הצטרפות להסתדרות ועל סכסוך עבודה ברשות השידור. ההסתדרות כבר מייצגת את העובדים שאינם עיתונאים, ואלה כבר הכריזו על סכסוך עבודה לפני מספר חודשים.

סכסוכי העבודה יאפשרו לעובדי הרשות לפתוח בשביתות מבלי שהדבר יהווה עבירה על החוק. כך יוכלו, למשל, לממש את האיום בהשבתת שידור משחקי המונדיאל. באיגוד השידור האירופי מסרו לוואלה! ברנז'ה כי הם "עוקבים מקרוב ובדריכות" אחר המצב ברשות השידור, ויפעלו מולה ישירות אם יהיה איום ממשי על השידורים. באיגוד סרבו למסור פרטים על החוזה עם פיפ"א והאפשרות להעביר את זכויות השידור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקופית מחאה. השבתת שידורי הערוץ הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגודת העיתונאים: "ההנהלה שותפה להשתלטות על השידור"

לא כל עובדי רשות השידור שותפים להחלטה להחשיך את המסך - החלטה שהתקבלה והתבצעה בהובלת ועד ההנדסאים והטכנאים של הערוץ. עיתונאי "קול ישראל" ואגודת העיתונאים בתל אביב הודיעו היום כי הם "מגנים בחריפות רבה את מהלך הטכנאים להשתלטות עוינת על שידורי הרדיו והטלוויזיה. העיתונאים תוהים מה עושה ההנהלה כדי למנוע את מהלכיהם הדורסניים של הטכנאים ומשתוממים נוכח שתיקתה שמתפרשת כשיתוף פעולה פעיל. כזכור בעת עיצומי העיתונאים לפני חודשים אחדים ההנהלה פנתה לבית המשפט וכעת לא עושה דבר. על כן, נראה שהיא שותפה להשתלטות על השידור מתוך מטרה לחבל במאמצי ההבראה של השידור הציבורי".

עוד הוסיפו עיתונאי קול ישראל ואגודת העיתונאים בתל אביב כי הם דורשים לקיים משא ומתן נקי וראוי על עתיד המשדר הציבורי החדש ורואים במהלכים הנוכחים פגיעה ביכולת לקיים משא ומתן שכזה. "מטרתנו למן היום הראשון היתה שידור ציבורי עצמאי ומנותק מן הפוליטיקאים ואנו דורשים להכנס למשא ומתן מיידי כדי להשיג מטרה זו, ללא הפקעת המסך וזמן האויר השייכים לציבור כולו".

שר התקשורת וההגנה על העורף גלעד ארדן נכנס לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
הפעם השנייה שבה העובדים מחשיכים את מסך הטלוויזיה. גלעד ארדן/טלי מאייר

"לא ייתכן שימשיכו להתייחס לעובדים כאל בשר תותחים"

משה שגב, יו"ר ועד ההנדסאים והטכנאים של ערוץ 1, אמר אתמול: "לא ייתכן שימשיכו להתייחס לעובדי רשות השידור כאל בשר תותחים. העובדים הפשוטים שמשרד האוצר ומשרד התקשורת רוצים לזרוק לרחוב, אינם אשמים במחדלי הניהול הכושל של רשות השידור".

בהתייחס לשביתת עובדי הערוץ הראשון, נמסר היום מלשכת שר התקשורת כי "לצד המחוייבות להצלת השידור הציבורי, לביטול האגרה ול-8 מיליון אזרחי המדינה ולתוכן שהם זכאים לקבל מידי ערב על המסך, יש רצון להגיע להסכמות ולהבנות עם העובדים ולשם כך יימשך המו?מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully