וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן לעובדי הרשות: "אפקיע את זכויות שידור המונדיאל במקרה של השבתה"

4.6.2014 / 18:08

בסטטוס יוצא דופן תחת הכותרת "אל תגעו לנו במונדיאל" פנה שר התקשורת אל עובדי הרשות, אך לא פחות - לגולשים, אשר מהם ביקש לשתף את המסר כי הם "לא צריכים להיענש"

צילום מסך

שבוע לפני משחקי המונדיאל בברזיל, ועדיין לא ברור האם אזרחי ישראל יוכלו לצפות בהם, זאת בשל מאבק עובדי רשות השידור בשר התקשורת גלעד ארדן המכין בימים אלו לקריאה שניה ושלישית את החוק לסגירה של הרשות ופתיחתה מחדש.

בסטטוס חריף במיוחד שפרסם בפייסבוק פונה הערב (רביעי) ארדן לעובדי הרשות, ומאיים כי במידה וישביתו את שידור המשחקים, ימצא דרך להפקיע מרשות השידור את זכויות שידורם. לדבריו, הוא "פועל מול גורמי שידור בינלאומיים כדי שיתאפשר משפטית להעבירן לערוצים ישראלים אחרים".

"יש דרכים לגיטימיות לנהל מאבק של עובדים, וזו לא אחת מהן", כותב ארדן. "שילמנו את האגרה מספיק שנים, כדי שגם אנחנו נוכל להיות חלק ממשפחת העמים ונזכה לצפות במונדיאל בברזיל. ארדן הוסיף וכתב: "אין לי כוונה בסטטוס הזה להתייחס לתמורה המעליבה שאנחנו מקבלים, ואפילו לא לכך שצוות גדול של עובדי רשות השידור כבר רכש כרטיסים על חשבון כולנו, והם יזכו לצפות במונדיאל בברזיל, בזמן שאנחנו, אם יתממשו האיומים, נשב מול שקופית מחאה".

"גם במשטרים טוטליטריים, השלטון מאפשר צפייה במשחקים"

"אזרחי ישראל לא צריכים להיענש על תחלואי רשות השידור", ממשיך ארדן, "בכל מדינות העולם, המפותחות והבלתי מפותחות, יצפו במונדיאל. גם במשטרים טוטליטריים, השלטון מאפשר צפייה במשחקים. גם במדינות עולם שלישי. זה יהיה באמת שיא חדש של עליבות מצד הוועדים ברשות השידור לעשות פה תקדים עולמי, ולמנוע מאזרחי ישראל את הצפייה במשחקים. צעד כזה יפגע גם, ובצדק, בלגיטימיות של מאבקי וועדים בישראל. מדוע הציבור צריך להיות כלי משחק בסכסוך הזה? מדוע זכרון הילדות של ילדינו מהמונדיאל בברזיל צריך להיות שהם צפו בשקופית?".

לבסוף, פנה ארדן גם אל הציבור תוך ניצול החשש מאי שידור המשחקים, וביקש את תמיכת הגולשים: "בואו נפעיל לחץ ציבורי. בואו נגרום להם להבין שיש גבול להתעמרות".

כזכור, באיגוד השידור האירופי מסרו השבוע לוואלה! ברנז'ה כי הם "עוקבים מקרוב ובדריכות" אחר המצב ברשות השידור, ויפעלו מולה ישירות אם יהיה איום ממשי על השידורים. באיגוד סרבו למסור פרטים על החוזה עם פיפ"א והאפשרות להעביר את זכויות השידור.

הרקע: הפגנה סוערת והשבתה בתחילת השבוע

לאיומי ארדן קדמה הפגנה סוערת של עובדי הרשות בתחילת השבוע מול משרד האוצר בירושלים, שם ערך פגישה עם פקידי האוצר באשר לסגירת רשות השידור והקמת מערך השידור הציבורי החדש. מאות עובדים הפגינו בסימן "די לקרנבל התקשורתי של ארדן ולפיד", כאשר חלקם לבשו תחפושות בסגנון קנבל ברזילאי - רמז למשחקי המונדיאל ששידורם כאמור, נמצא בסכנה.

במהלך ההפגנה, שארכה מספר שעות, הושבתו שידורי הטלוויזיה ושידורי "קול ישראל". השבתתם התקיימה עד הלילה ובמקומם שודרה בערוץ הראשון שקופית מטעם העובדים המאשימה את שר התקשורת בפיטורי 2,000 עובדים. זו הפעם השנייה שבה העובדים מחשיכים את מסך הטלוויזיה, אחרי שבשבוע שעבר הושבתו השידורים אחר הצהריים בעת ביקור האפיפיור בישראל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אגודת העיתונאים בתגובה: "קח אחריות"

בעקבות הדברים הוציאה העיתונאים בתל אביב הודעה לתקשורת אשר בה נמסר: "כבוד השר גלעד ארדן, די לדמוניזציה של עובדי רשות השידור! יש דרכים לגיטימיות להוביל לשינוי במצבו של השידור הציבורי בישראל, אבל זו לא אחת מהן. במקום להשקיע מאמצים במציאת דרך להפקיע את שידור המונדיאל מהערוץ הראשון, במקום להשקיע מאות אלפי שקלים מכספי הציבור בקמפיין תקשורתי שנועד לשבור את עובדי רשות השידור ולהשניא אותם, שב איתנו לשולחן המשא ומתן בלב פתוח ובנפש חפצה."

"אנחנו מסכימים, אזרחי ישראל אינם צריכים להיענש על תחלואי רשות השידור. גם לא עובדיה. מי שמינה מינויים לא ראויים, מי שחטא בהיעדר פיקוח, מי שניווט בחוסר מקצועיות את ספינת השידור הציבורי של ישראל – הם שנושאים באחריות למצבה. כשר הממונה על רשות השידור, היינו מצפים שתקבל אחריות לנעשה בה, ושלא תגלגל אותה לעבר עובדי הציבור כשעיר לעזאזל. עובדי הרשות ונציגיהם אינם אחראים לכך שתקציב הרשות מנוהל היום ללא סמנכ"ל כספים וללא חשב, ולכך שמוסדות הרשות וההנהלה מסוכסכים ומשותקים."

"גם אנחנו רוצים שידור ציבורי איכותי, חופשי מלחצים פוליטיים. עובדי רשות השידור כבר הסכימו לרפורמה משמעותית. העובדים הם חלק מכל נוסחה לתיקון המצב. כדור במגרש שלך השר ארדן!", לשון הודעת אגודת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully